اراک؛

کلینیک و آمبولانس فوق تخصصی در حیات وحش استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: حیات وحش این استان برای نخستین بار در کشور صاحب کلینیک و آمبولانس فوق تخصصی بر اساس استانداردهای روز دنیا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک؛ سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: محیط های طبیعی و تنوع زیستی ایران و این استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به عنوان سرمایه های اصلی هر منطقه محسوب می شود و به منظور حفظ گونه های زیستی و مقابله با تهدیدهای احتمالی در این حوزه کلینیک تخصصی حیات وحش به صورت ویزه در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: بسیاری از گونه های جانوری و حیات وحش کشور در حوادث مختلف از جمله شکار، تصادف و بیماری بر اثر آسیب های جدی جان خود را از دست می دهند که شمار زیادی از آن ها به دلیل نبود مراکز و تجهیزات پیشرفته تیمار تلف می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: خلاء نبود یک آمبولانس فوق تخصصی در این استان احساس می شد که این مهم با تلاش های ویژه توسط این نهاد طراحی و آماده به کار شده است.

محمودی افزود: این آمبولانس دارای پیشرفته ترین وسایل زنده گیری، ابزار جراحی، سبد های مخصوص نگهداری وحوش، تفنگ بیهوشی و نگهداری و تیمار از بزرگترین پستانداران تا کوچکترین گونه پرندگان است.

وی گفت: این آمبولانس 6 اسفندماه جاری با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در نمایشگاه بین المللی محیط زیست در تهران رونمایی می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: در این راستا یک کلینیک تخصصی اورژانسی با نیروهای متخصص و مجرب در این اداره کل و یک مرکز نگهداری و پرستاری از حیوانات بیمار در باغ وحش اراک ایجاد شده است.

محمودی عنوان کرد: این آمبولانس با هماهنگی های بین استانی، آمادگی اعزام به ماموریت های کشوری را نیز دارد.

وی تاکید کرد: این حرکت نقش موثری در حفظ و حراست بهینه از گونه های جانوری و جلوگیری از تلف شدن آن ها دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: انتظار است مردم استان مرکزی در صورت مشاهده هر گونه حیوان آسیب دیده، مراتب را به اداره کل محیط زیست برای تیمار و بازگرداندن آن ها به زندگی در طبیعت اعلام کنند.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.