استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت ایجاد روابط بانکی میان این استان و کشور لهستان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اسماعیل جبارزاده در دیدار با رییس اتاق بازرگانی لهستان در سفر به این کشور با اشاره به نبود رابطه بانکی میان آذربایجان شرقی و لهستان افزود : شرایط برای فعالیت بانک های لهستانی در تبریز و بانک های تبریزی در این کشور اروپایی وجود دارد و باید تلاش کنیم هیچ موانعی برای توسعه همکاری بین بنگاه‌ های اقتصادی دو کشور وجود نداشته باشد.

وی گفت : امکان ارتباط کاری بین بخش خصوصی دو کشور با توجه به بعضی مشترکات مهیا است و در این میان بخش بزرگی از ظرفیت همکاری های تجاری در حوزه معادن آذربایجان شرقی ، صنایع پایین دستی ،خودروسازی و گردشگری است.
جبارزاده خاطرنشان کرد : رئیس جمهور کشورمان به استان ما این اختیارات داده است تا فرایند ارتباطی و تبادل تجاری بین آذربایجان شرقی و لهستان را تسهیل کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این استان یکی از قطب های صنعتی ایران محسوب می شود گفت : مردم آذربایجان به سخت کوشی معروف هستند و موفق ترین تاجران کشور اهل استان آذربایجان شرقی هستند.
آرند ارسکی رئیس اتاق بازرگانی لهستان هم در دیدار گفت : امکان تبادل پول بین ایران و لهستان فراهم شده است.
وی به توانمندهای اقتصادی در آذربایجان شرقی و لهستان اشاره کرد و افزود: به این نتیجه رسیدیم که ایران جزو ۵ کشور اولیت دار برای سرمایه‌گذاری است و آذربایجان شرقی از مهمترین گزینه های ما در این کشور است.
رئیس اتاق بازرگانی لهستان با تاکید بر روابط خوب و دوستی پایدار دو کشور در طول سالیان اشاره کرد و گفت: هیچ نکته تاریکی بین دو کشور وجود ندارد و سند این سخن در جنگ جهانی دوم است که ایرانی‌ها به لهستانی‌ها و کودکان آنها پناه دادند.
هیات تجاری و اقتصادی استان آذربایجان شرقی متشکل از 33 نفر از مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی به ریاست استاندار به مدت 5 روز به کشور لهستان سفر کرده است.
این سفر با هدف ادامه همکاری‌های استان‌های آذربایجان شرقی و سیلیزیای جنوبی (به مرکزیت شهر وروسلاو) صورت گرفته و بر این اساس فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف همچون ماشین‌آلات و تولیدات کشاورزی، محصولات غذایی، خشکبار، ساخت قطعات خودرو، فولاد و ماشین‌آلات صنعتی هیات اقتصادی استان را همراهی کرده‌اند.
برگزاری چند همایش تجاری با حضور استاندار آذربایجان شرقی و مدیران شرکت‌ها و تجار ایرانی و لهستانی برنامه‌های مهم این سفر اعلام شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.