فرماندار اصفهان گفت:در حوزه مدیریت مصرف، باید به اهمیت فرهنگ‌سازی توجه کرد و شرکت توزیع برق در این زمینه عملکرد مناسبی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فضل‌الله کفیل  امروز در همایش تجلیل از مصرف‌کنندگان بهینه برق در استان اصفهان گفت: موضوع فرهنگ‌سازی در حوزه مصرف، یکی از محورهای مهم اقتصاد مقاومتی است.

وی با تحسین عملکرد شرکت توزیع برق در این موضوع افزود: در حوزه مدیریت مصرف، باید به اهمیت فرهنگ‌سازی توجه کرد و شرکت توزیع برق در این زمینه عملکرد مناسبی داشته است.

فرماندار اصفهان موضوع فرهنگ‌سازی را به دو بخش درون‌زا و برون‌زا تقسیم کرد و اظهار داشت: در بخش درون‌زا باید بر توانایی‌های کشور در خوداتکایی و ایستادگی در مقابل مشکلات خارجی تأکید کرد و به این موضوع توجه داشت که برای نیل به این اهداف باید مصرف بهینه در دستور کار قرار گیرد؛ چرا که با همه ویژگی‌های مثبت موجود، وضعیت ما در حوزه مصرف انرژی با نقد زیادی مواجه است.

کفیل همچنین تصریح کرد: عدم بهره‌وری در مصرف انرژی موجب می‌شود کالاهای ما گران تولید شوند و این کالاهای گران، رقابت‌پذیری در عرصه جهانی نداشته باشند.

وی همچنین با انتقاد از سهم ناچیز انرژی‌های تجدید پذیر و هسته‌ای در تولید برق اظهار داشت: این سهم برای کاهش مخاطرات زیست‌محیطی باید افزایش یابد.

به گفته کفیل، فرهنگ‌سازی مصرف انرژی باید با اهتمام همه بخش‌ها صورت بگیرد و در حال حاضر، 50 درصد از اتلاف انرژی ادارات صرفاً در حوزه تهویه هوا، گرمایش و سرمایش اتفاق می‌افتد.

فرماندار اصفهان در خاتمه با اشاره به لزوم تجلیل از واحدهای نمونه مصرف انرژی گفت: این واحدها باید به عنوان الگو برای سایر بخش‌ها معرفی شوند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار