قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان امشب در گفتگوی ویژه خبری؛

تهران هنوز پایتخت و قلب تپنده مقاومت است/داعش و جبهه النصره قوی ترین گروه های تکفیری هستند

شیخ نعیم قاسم گفت: داعش و جبهه النصره قوی ترین گروه های تکفیری هستند و در واقع رویارویی با تکفیری ها رویارویی با اسرائیل است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران،   محور مقاومت و حمایت از انتفاضه فلسطین » موضوع گفتگوی ویژه خبری امشب چهارم اسفند ماه شبکه دو سیما بود که شیخ نعیم قاسم قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان به تبیین آن پرداخت.

تهران هنوز پایتخت و قلب تپنده مقاومت است

وی در ابتدای اظهاراتش با تاکید بر اینکه برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در ایران نشان می دهد که تهران هنوز پایتخت و قلب تپنده مقاومت است گفت:  برگزاری این کنفرانس نشان می دهد که تهران آماده است همه مقاومین و مجاهدین را در همه جا حمایت کند، ضمن آن که پیام دیگر برگزاری این کنفرانس این است که مقاومت هنوز قوی و قدرتمند است و می تواند در هر زمان و مکانی حمایت شود.

بیانات رهبری در کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین ، نقشن راهی برای آینده جهان مقاومت بود

قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان افزود: بیانات رهبری در این کنفرانس نیز نقشه راه آینده جهان مقاومت را نشان داد و همه متوجه شدند که نوک پیکان توجهات باید فلسطین  باشد.

شیخ نعیم قاسم با بیان اینکه ایران از برگزاری کنفرانس خود سودی نخواهد برد و نیازی هم به آن ندارد گفت: ایران این کنفرانس را برای نفع خود فلسطینی ها برگزار کرده و برای او مهم این است که به همه آزادگان و مجاهدینی که قصد دارند در این راه قدم بردارند و وارد عمل شوند روحیه بدهد.
 
وی در خصوص تلاش برخی کشورهای عربی برای تسویه مسئله فلسطین در این برهه زمانی نیز بیان داشت؛ عربستان سعودی هسچ گاه در برابر اشغال گر کاری نکرده است و همیشه در خندق، سنگر و اردوگاه مقابل و امتیاز دهی به اسرائیلی ها بوده است.

شیخ نعیم قاسم افزود: از آن جا که محور مقاومت گام های رو به جلویی بردتشته ، کشورهای مرتجع عربی احساس خطر می کنند لذا به دنبال عادی سازی روابط خود با اسرائیل هستند.

قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان یا اشاره به اینکه تعدادی از کشورها علیه مقاومت خطرناک عمل می کنند گفت: آن ها در تیم راستا سعی دارند در راستای همکاری با اسرائیل و آمریکا مانع مقاوت شوند اما ما همیشه به همه توان خود برقرار هستیم و ان شاء الله پیروز خواهیم شد.

وی در رابطه با ادبیات مشترک عربستان و اسرائیل علیه محور مقاوت نیز عنوان کرد: ایران همواره به دنبال مقاومت و استقلال ملت ها است و همواره رویکرد مثبتی در منطقه و جهان داشته است، و این رویکرد همیشه خلاف رویکرد عربستان بوده  است.

قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: مواضع سعودی ها با محوریت آمریکا و اسرائیل و در عمل در خدمت به اسرائیل و برابر ایرانی که همیشه در برابر اسرائیل ایستاده است ترجمه می شود.

حزب الله لبنان به نیت بریدن بازوی اسرائیلی ها یه سوریه رفت

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از اظهاراتش یا بیان اینکه حزب الله لبنان به نیت بریدن بازوان اسرائیلی ها به سوریه رفته است، اظهار داشت: هزار یارذنیز تاکید کردیم که در سوریه با کسان دیگری غیر از اسرائیل نمی جنگیم.

رویارویی با تکفیری ها رویارویی با اسراییل است

وی با تاکید بر اینکه رویارویی با تکفیری ها رویارویی با اسرائیل است خاطر نشان ساخت: اگر سوریه به تابع اسرائیل تبدیل شود مقاوت در  لبنان و فلسطین محاصره می شود و خط کمک و پشتیبانی ایران به مقاومت قطع خواهد شد ولی مطمئن باشید که این انجام نخواهد شد.

قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان همچنین اضافه کرد: تکفیری ها بازوان اسرائیلی ها در سوریه هستند و طرح استکباری این است که بازوی تکفیری به آن هر خدمت کند.

شیخ نعيم قاسم در ادامه برنامه با اشاره به اینکه،  تکفیری ها مسلمانان را در مساجد و مکان های دیگر می کشند گفت:  آنها زیر ساخت ها را تخریب  و اقدامات وحشیانه خود را در رسانه ها پخش می کنند.

وی با اشاره به اینکه،  ایران اسلام ناب محمدی را به جهانیان نشان داد افزود: تکفیری ها  به دنبال تخریب کردن چهره اسلام در کل دنیا هستند لذا، اسلام این مسائل را قبول ندارم.

ما به هر تجاوزی پاسخ دندان شکن می دهیم

قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه، ما از حالت دفاعی بیرون نیامده ایم ادامه داد: اما قدرت دفاعی خودمان را قوی تر کرده ایم تا اسرائیل نتواند  تجاوز کند لذا ما به هر تجاوزی پاسخ دندان شکن می دهیم.

دوره تجاوزگری اسرائیل تمام شده است


وی با اشاره به اینکه،  دوره تجاوزگری اسرائیل تمام شده است عنوان کرد: حزب الله لبنان قدرت خود را در جنگ33 روزه ثابت کرد لذا، اسرائیل شکست خوردنی است و حزب الله روز به روز در حال پیشرفت و قوي تر شدن است.

شیخ نعيم قاسم با اشاره به اینکه،  امروزه دمشق از خطر رد شده است عنوان کرد: حکومت سوریه سیادت خود را در مناطق بیشتری از شهرها سیطره داده است.


سوریه از خطر سرنگونی عبور کرده است

وی با اشاره به اینکه، سوریه از خطر سرنگونی عبور کرده است افزود: حکومت سوریه می تواند با دیگران وارد گفتگو شود  تا از بحران بیرون بیاید.

قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه، سوریه از این مرحله عبور کرده و اوضاع در حال آرامش و بهبود است ادامه داد:  عربستان هیچ وقت نمی تواند در داخل یمن بماند زیرا ملت یمن با عزت و شرافت در حال دفاع از وطن خود هستند.

قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه، هرگز اشغال گر  نمی تواند با چنین ملتی بجنگد اظهار داشت:  آینده به سمت بهبود محور مقاومت پیش می رود.

مقاومت فلسطین در رأس همه اولویت ها است

وی با اشاره به اینکه،  ما در حال پیشرفت هستیم اگر چه این حرکت اندک و آرام باشد افزود: مقاومت فلسطین در رأس همه اولویت ها است.

حزب الله در سوریه بازوی اسرائیل را هدف قرار داده است

شیخ نعيم قاسم با بیان اینکه، ما از فلسطین حمایت می کنیم ادامه داد: حزب الله در سوریه بازوی اسرائیل را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه، مقاومت در هر کجا که باشد با اسرائیل و نايبان آن می جنگد گفت:  اسرائیل توانایی تجاوز دیگر به لبنان را ندارد.


شیخ نعيم قاسم با اشاره به اینکه، حزب الله آماده است و از آمادگی بالایی برخوردار است افزود: بازدارندگی سبب شد تا آنها بعد از10 سال نتوانند تجاوز نظامی انجام دهند.

آیا اسرائیل می تواند مثل حزب الله تحمل جنگ و ستیز را داشته باشد؟


وی با اشاره به اینکه، حزب الله هیچ وقت به تحلیل های سیاسی دل خوش نمی کند ادامه داد:  آیا اسرائیل می تواند مثل حزب الله تحمل جنگ و ستیز را داشته باشد.

قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه،  ما از خدا چیزی را می خواهیم که آنها نمی خواهند اظهار داشت: اوضاع حزب الله در داخل لبنان خوب است و روز به روز بر محبوبیتش افزوده می شود.

قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه،  در داخل لبنان یک هم پیمانی  و همکاری با جریان های دیگر ایجاد شده است گفت: ما ضعیف نشوديم و لذا حزب الله در داخل لبنان مواضع خود را تغییر نداده است.

شیخ نعيم قاسم با اشاره به اینکه، مقاومت  همیشه در برابر تیر های آمریکا و اسرائیل است ادامه داد: مقاومت با آنها می جنگد و این در حالی است که رسانه های طرف مقابل فریب کارانه می خواهند مقاومت را تروریست معرفی کنند تا از این طریق بتوانند محبوبیت مقاومت را کم کنند.

وی با اشاره به ایجاد خلل در میان برخی از گروه های فلسطینی اظهار داشت: باید هوشیار بود تا با چالش مواجه نشویم لذا گام هایمان رو به جلو است.


شیخ نعيم قاسم در پاسخ به سوال دیگری پیرامون آینده مقاومت خاطرنشان کرد: نشانه های پدیدار شده از سال های گذشته نشان از اوضاع مثبت دارد به طوری که، امروزه فلسطینی ها به صورت خودجوش با اشغال گران مبارزه می کنند.

قائم مقام دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به اینکه، نسل جدید بیشترین جنب و جوش را دارد زیرا شیر شان را با عشق فلسطین می نوشند اظهار داشت: اقتصاد سعودی دچار بحران  و کارخانه هایشان تعطیل شده است.

وی با اشاره به اینکه، ایران بدترین تحریم ها را تجربه کرده است افزود: ایران 8 سال در جنگ تحمیلی مقاومت کرد و توانست روز به روز به پیشرفت های خوبی دست یابد.

ایران در منطقه از جایگاه استراتژیک و راهبردی بسیار مهمی برخوردار است



شیخ نعيم قاسم با اشاره به اینکه، ایران در منطقه از جایگاه استراتژیک و راهبردی بسیار مهمی برخوردار است گفت: آمریکا برجام را  نقض کرده است به گونه ای که شش کشور قدرتمند در برابر ایران زانو زدند.

وی با اشاره به اینکه، محور مقاومت روز به روز سیر صعودی دارد افزود:  به ملت ایران می گویم شما ملت واقعا خودجوش و مهمان نوازی هستید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار