دادستان کل کشور مطرح کرد؛

تاکید بر خروج محیط زیست کشور از سیطره اشخاص

دادستان کل کشور گفت: محیط زیست باید از سیطره اشخاص خارج شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ 
 حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در همایش ملی حقوق سبز در گرگان گفت: بلایی كه بر سر محیط زیست آمده به این دلیل است که مالكیت را به عهده سودجوها و منافع طلب گذاشتیم.

وی ادامه داد: به پولدارها اجازه دادیم كه در جنگل و مناطق سرسبز به هر كیفیتی كاخ بسازند در صورتی که واگذاری ها باید منطقی و حساب شده باشد و تملیكی نباشد.

منتظری اضافه کرد: ما به محیط زیست بی اعتنایی می كنیم که اتفاقی مانند مسئله خوزستان اتفاق می افتد.

وی گفت: نظارت عمومی باید تشدید شود و بسیج باید در همه جا برای نظارت و بر گزارش تخلفات ناظر و امین باشد.

دادستان كل كشور بیان کرد: با هر تجاوزی به آب ها، جنگل و حریم شهرها و روستا و منابع ملی برخورد شدید می شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری گفت: منافع شخصی را نمی گذاریم بر منافع عمومی تحمیل شود و دادستان های كشور هم نباید برایشان فرق كند، آن فرد هر سمتی می خواهد داشته باشد.

هاشمیان رئیس دادگستری کل گلستان نیز در ادامه نشست گفت: استان گلستان شاید به لحاظ اسم و ظاهرش به نظر بیاید که مشکلات زیست محیطی ندارد اما ریزگرد ها و خلیج گرگان از جمله معضلات زیست محیطی است و چنین همایش هایی می تواند باعث ایجاد نگرش درست به محیط زیست و حساس کردن مردم به این موضع باشد.

اسماعیلی دبیرخانه همایش ملی حقوق سبز هم گفت: از خرداد امسال که فراخوان این همایش منتشر شد بیش از 60 مقاله به دبیرخانه رسید.

اسماعیلی اضافه کرد: در این همایش علاوه بر قرائت سه مقاله 4 کارگاه تخصصی هم با حضور 50 نفر برگزار می شود.


زندگی در خوزستان مختل شده/از دولتمردان هم انتظاری نداشته باشید

حجت الاسلام  و المسلمین محمد جعفر منتظری در ادامه گفت: این چنین نیست که امروز دنیای مدرن و پیشرفت تکنولوژی به اهمیت محیط زیست پی‎برده باشد و ما بخواهیم دست نیاز به سوی دنیای غرب دراز کنیم که از آنها چیزی یاد بگیریم و باید به اتکاء فرهنگ غنی اسلام و با  ژرف‎نگری در معارف اسلامی و دینی به آنها چیزی یاد بدهیم.
 

وی تصریح کرد: در لابه‎لای آیه شریفه قرآن و روایات پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین نظاره کنید خواهید دید دستاوردهای علمی ما بسیار فراتر از آن چیزی است که آنها مدعی هستند. 
 
دادستان کل کشور ادامه داد: از سازمان بسیج حقوق‎دانان انتظار داریم به موضوع اهمیت محیط‎زیست از آیات و روایات معصومین به نمایش بگذاریم و بگوییم به دنیا که یک‌هزار و 400 سال قبل اسلام برای محیط زیست چه اهمیتی قائل بودند.

انتهای پیام/م



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار