در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

احتمال توافق روسیه و سوریه برای ماندگاری پایگاه‌های هوایی و دریایی

یک کارشناس مسائل روسیه گفت: احتمال دارد روس‌ها برای حضور نظامی در پایگاه هوایی و دریایی روسیه با دولت سوریه به توافق برسند.

"شعیب بهمن" کارشناس مسائل روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجى گروه سیاسى باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اینکه آیا روسیه پایگاه هوایی "حمیمیم" را تعطیل خواهد کرد اظهار داشت: درباره حضور نظامی روسیه در سوریه باید گفت این حضور پیش از بحران سوریه بوده است. ساختار ارتش و نظامیان سوریه از روسیه کمک می‌گرفته است.

وی افزود: بسیاری از سلاح‌ها و تجهیزات سوریه روسی هستند و روسی‌ها پیش از بحران های اخیر در سوریه حضور نظامی داشتند.

کارشناس مسائل روسیه با اشاره به پایگاه نظامی "طرطوس" و "حمیمیم" ارتش سوریه گفت: طی مدتی که روس‌ها حضور مستقیم نظامی در سوریه پیدا کردند دوباره راهبرد کاهش تعداد نیروهای روسی در این کشور مطرح شده است.

وی عنوان داشت: اکنون با توجه به بحبوحه مذاکرات است؛ روسی‌ها تمایل دارند اعلام کنند که تصمیمی برای حضور دراز مدت در سوریه ندارند. واقعیت این است که روسی‌ها طی این مدت هزینه‌های زیادی متقبل شده‌اند و در سوریه خواهند ماند.

بهمن تأکید کرد: بعید به نظر می‌رسد روس‌ها پایگاه‌هایی را که در اختیار دارند را ترک کنند. در آینده شاهد این خواهیم بود که روس‌ها برای حضور نظامی در پایگاه هوایی و دریایی روسیه با دولت سوریه به توافق خواهند رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بحث ترک نیروهای نظامی سوریه نوعی مانور سیاسی است که برای پیشبرد راهبرد سیاسی است و احتمال اینکه روسی‌ها نیروهایشان را از سوریه خارج کنند بعید است.

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار