نوروز به کجا برویم؟

در تعطیلات نوروز سفر به خوی را از دست ندهید!

خوی به عنوان یکی از بزرگترین و مهمترین شهرهای آذربایجانی ایران، به دلیل واقع شدن در مسیر جاده ابریشم مورد توجه بسیاری از جهانگردان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگارحوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرستان خوی یکی از کهن ترین مراکز تمدن در شمال غرب ایران و کانون بسیاری از حوادث تاریخی بوده است. این شهر که یکی از بزرگترین و مهمترین شهرهای آذربایجانی ایران به شمار می رود به دلیل واقع شدن در مسیر جاده ابریشم و جاده تجارتی شرق و غرب، مورد بازدید بسیاری از جهانگردان و ایران‌شناسان قرار گرفته است. 

 در تعطیلات نوروز سفر به خوی را از دست ندهید!
 
دروازه سنگی خوی
این دروازه در جنوب بازار خوی به سمت شهر سلماس قرار دارد که از دوره ایلخانیان یا قاجاریه به جا مانده است. دروازه سنگی خوی از نمونه های باقی مانده 12 حصار تدافعی در جنوب شرقی خوی می باشد که جهت حفاظت شهر از تهاجم دشمن و کنترل عبور و مرور ساخته شده است.
 
 در تعطیلات نوروز سفر به خوی را از دست ندهید!
 
آرامگاه شمس تبریزی
محمد بن علی بن ملک‌ داد تبریزی، ملقب به شمس‌الدین یا شمس تبریزی از صوفیان ایرانی مسلمان مشهور سده هفتم هجری است که پس از اقامت در خوی و فوت، جنازه اش در این شهر مدفون شده و به «منار شمس تبریزی» شهرت یافته است.
 
در تعطیلات نوروز سفر به خوی را از دست ندهید! 
 
منطقه حفاظت شده مراکان
این منطقه در جنوب سواحل رودخانه ارس و در شهرستان خوی واقع است. منطقه حفاظت شده مراکان به عنوان مهمترین و زیباترین منطقه اکوتوریسم با 103 هزار و 983 هکتار مساحت از قدیمی ترین مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می رود. خرس قهوه ای، سنجاب ایرانی، لک‌لک سفید و گونه های مختلفی از اردک ها و مارمولک ها، نمونه هایی از شاخص ترین گونه های جانوری این منطقه محسوب می شوند.
 
در تعطیلات نوروز سفر به خوی را از دست ندهید! 
 
بازار خوی
شهرستان خوی به جهت قرار گرفتن بر سر جاده های معروف بازرگانی چون جاده ابریشم و همچنین به سبب مرکزیت اقتصادی، از قدیم دارای کاروانسراهای متعدد، جهت تخلیه کالا و استراحت بازرگانان و بازاری وسیع و گسترده جهت داد و ستد کالاهای مختلف بوده است. از قسمت های قابل توجه این بازار آن که هر کدام از راسته ها مربوط به شغل معینی بوده و به نام همان شغل، مانند مسگر بازار و زرگر بازار معروف است.

 
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۳ فروردين ۱۴۰۱
با تشکر از گزارش شما
ممتاسفانه خیلی کم و خیلی ناقص بوده موارد مطرح شده
خوی واقعا بهشت ایران است
Iran (Islamic Republic of)
قاصدک
۱۴:۱۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۵
همتون رو دعوت میکنم به خوی.. خوی سرشار از جاذبه های طبیعی فرهنگی ومذهبی است که متاسفانه با بی توجهی وکم متوجهی مسئولین خیلی کم خوی رو میشناسند ولی بهتون اطمینان میدم که پشیمون نمی شید از سفربه خوی
آخرین اخبار