رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: میدان انتخابات نباید به عرصه تاخت و تاز رقبای انتخابات تبدیل شود.

میدان انتخابات نباید تبدیل به عرصه تاخت و تاز رقبای انتخاباتی شود/ ضرورت ایجاد نشاط سیاسی در کشور
به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش سراسری مجریان انتخابات کشور که در روز (شنبه 7 اسفند) در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: انتخابات برای کشور مردم‌سالاری مانند ایران یک امر مبارک است، شاید شعف سیاسی که در کشور به وجود می‌آورد، قابل مقایسه با سایر وجوه نباشد. چراکه مردم احساس می کنند در سرنوشت خود سهیم هستند.

لاریجانی گفت: معمولا در انتخابات گفتگوها و اختلاف نظرها عیان می‌شود که میزان شور و شعف مردم را در مشارکت آن افزایش می‌دهد، بر این اساس این موضوع به ظرفیت سازی کشور کمک کرده و کشور را به سوی سرنوشت خود هوشیار می‌کند، البته به شرطی که تبدیل به درگیری نزاع و تاخت و تاز نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: نباید افراد را در انتخابات تخریب کرد چراکه باعث ایجاد دلخوری در سطح کشور می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه چارچوب نزاکتی برای انتخابات امری ضروریست اضافه کرد: استانداران و فرمانداران و همچنین بخشداران می‌توانند امور انتخاباتی را سامان دهند، ممکن است در جریان انتخابات اظهار نظر نادرستی بیان شود لذا باید به افراد مورد نظر تذکر داد و آنها را آگاه ساخت.

لاریجانی گفت: باید روابط این امر مبارک را شناخت تا بتوان انتخاباتی سالم، پرشور و با نشاط برگزار کرد؛ همانطور که می‌دانید انتخابات در صحنه‌ بین‌المللی شرایطی ایجاد می‌کند که باید درخشندگی مردم سالاری را به رخ جهانیان کشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی از عناصر بین‌المللی در مورد ایران به دنبال گزک‌های بلا‌وجه بودند، باید این نکته را مورد توجه قرار داد و دانست که به جز مسئله هسته‌ای کشورمان مسائل دیگری ایران را به سوی خود فرا می‌خواند. 

وی تاکید کرد: با توجه به نارسایی‌های وضعیت اقتصادی،‌ فضای انتخاباتی دیر در کشورمان شکل گرفت، اما فعالیت احزاب و رسانه‌ها می‌تواند این تاخیر را جبران کند تا منزلت سیاسی کشور را در انتخابات به رخ بکشانیم در این صورت است که کاری بزرگ انجام داده‌ایم.

لاریجانی گفت: هر قدر انتخابات سالم‌تر برگزار شود مردم با تمایل و رغبت بیشتری مشارکت خواهند کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میدان انتخابات نباید به عرصه تاخت و تاز رقبای انتخابات تبدیل شود.

وی افزود: نشاط سیاسی در کشور باید ایجاد شود و در این مسیر هم رفتار رسانه‌ها به نشاط سیاسی مردم کمک می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قانون مبنای تحقق عدالت و آرامش روانی در کشور است، باید فضا برای همگان برابر باشد همچنین باید در انتخابات نشان داد که رای مردم تعیین کننده جهت‌گیری‌ها خواهد بود.

لاریجانی خاطر نشان کرد: کاندیدای ریاست جمهوری باید رجل سیاسی، مذهبی بوده و توانمندی مدیریتی را نیز دارا باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در انتخابات ریاست جمهوری همواره شاهد حجم گسترده کاندیدا بودیم اما وقتی از فیلتر وزارت کشور عبور می‌کنند تعداد آنها کاهش چشمگیری پیدا می‌کند.

وی متذکر شد: شوراها در کشور مقامی سیاسی نیست، اعضای این شورا به منظور آبادانی منطقه و اداره امور اجتماعی،‌ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی عهده‌دار مسئولیت می‌شوند، بر این اساس در انتخابات شوراها امور مربوط به شهر و روستا حائز اهمیت بوده است که باید به دست مردم اداره شود.

لاریجانی گفت: امور سیاسی نباید به امور مربوط به شوراها سایه افکند، متاسفانه در برخی موارد دیده شده که افراد به شوراها مراجعه می‌کنند تا برخی افراد دیگر را در پست‌های شهرداری‌ها وارد کنند اما این موضوع تفکر نادرستی است و شوراها باید به فکر آبادانی شهرو روستا باشند؛ از سوی دیگر شوراهای شهر و روستا باید امانتدار اقتصادی باشند در غیر اینصورت از سوی مراجع قضایی با آنها برخورد خواهد شد.

رئیس مجلس اظهار داشت: امروز امری مهمتر از اقتصاد کشور مطرح نبوده و مسائل دیگر در کنار این موضوع قرار می‌گیرند، همانطور که می‌دانید نقطه ضعف ما در حوزه اقتصادی است و با اینکه پس از انقلاب اسلامی در زمینه اقتصادی اقدامات قابل توجهی انجام شده اما این اقدامات تبدیل به چرخه اقتصادی مطلوب نشده است.

وی تاکید کرد: بخشی از منابع کشور در دست شوراها قرار دارد اگر امانتداری آنها زیر سوال رود ما از اهداف خود دور خواهیم شد.

لایجانی خاطر نشان کرد: باید برای شوراها دوره‌های تخصصی یادگیری قانون برگزار شود تا بتوانند در مواقع لزوم تصمیمات درستی اتخاذ کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبیری معتقدند انتخابات حق‌الناس است تصریح کرد: لوازم برگزاری انتخابات بر عهده مجریان است و ما حق نداریم در مورد حق‌الناس تصمیم دیگری اخذ کنیم؛ شوراها باید امانتدار باشند و اگر در مسیر انتخابات تخلفی شکل گیرد باید با آن برخورد کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار