کرمان؛

ارائه رایگان بسته خدمت سلامت میانسالان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ارائه بسته خدمت سلامت میانسالان به صورت رایگان در مراکز بهداشتی درمانی تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دکتر سید وحید احمدی طباطبایی در آخرین روز از هفته سلامت ملی مردان افزود: بسته مراقبت سلامت میانسالان در راستای پیشگیری از بیماری های مزمن غیر واگیر است و افراد 30 تا 60 سال می توانند به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند تا خدماتی به صورت رایگان به آنها ارائه شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر برای تمام گروه های سنی چه زن و مرد بسته مراقبتی سلامت داریم.
وی اضافه کرد: در این مراکز که به نام مرکز جامعه خدمات سلامت هستند خدماتی چون گرفتن شرح حال، اندازه گیری قد و وزن، فشارخون، نمونه گیری خون برای قند ، کلسترول خون، و همچنین در این مراکز خدمات تغذیه و روانشناسی نیز ارائه می شود.
وی با بیان اینکه از اول تا هفتم اسفندماه به عنوان هفته ملی سلامت مردان نامگذاری شده است، اظهار داشت: از جمله بیماری های مزمن غیر واگیر که سلامت مردان را به خطر می اندازند می توان به بیماری های قلبی عروقی، سکته های مغزی، بیماری های مزمن تنفسی و حوادث اشاره کرد.
به گفته وی در دنیا بیماری های مزمن غیر واگیر افزایش یافته و این امر در کشور ما نیز همینگونه است.
وی اضافه کرد: سکته های قلبی و مغزی، بیماری های مزمن تنفسی مانند برونشیت، حوادث ترافیکی، برخی از سرطان ها از جمله سرطان ریه، پروستات از جمله مواردی است که بیشتر در آقایان شایع است.
وی اظهار داشت: عوامل خطرساز که قابل اصلاح هستند را می توان به استعمال دخانیات، تغذیه ناسالم، مصرف غذای نمک دار، عدم تحرک بدنی، مصرف مشروبات الکلی تقسیم بندی کرد.
وی اضافه کرد: بر اساس تحقیقات سازمان جهانی بهداشت اگر این عوامل خطر کنترل شوند حدود 80 درصد بیماری های قلبی و عروقی، بیماری دیابت نوع دو و حدود 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری هستند.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.