ارائه خدمات سوادآموزی به افراد با نیازهای ویژه/ پوشش تحصیلی بیش از ۷ هزار نفر در سال ۹۵

رییس سازمان نهضت سوادآموزی از ارائه خدمات به سوادآموزان با نیازهای ویژه و توجه به گسترش این طرح خبر داد.

ارائه خدمات سوادآموزی به افراد با نیازهای ویژه/ پوشش تحصیلی بیش از ۷ هزار نفر در سال ۹۵
علی باقرزاده رییس سازمان نهضت سوادآموزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از تحت پوشش قرار دادن افراد با نیازهای ویژه در آموزش‌های مربوط به سوادآموزی خبر داد و گفت: در سال ۹۵، هفت هزار و ۵۹۸ نفر معلول و آموزش پذیر در برنامه‌های سوادآموزی شرکت کردند.
 
وی ادامه داد: رویکرد توجه به افراد با نیازهای ویژه در طی دو الی سه سال اخیر موردتوجه قرار گرفته و در حال ارائه خدمات به این گروه هستیم.
 
رییس سازمان نهضت سوادآموزی اظهار داشت: براساس آمار از میان مجموع افراد تحت پوشش، پنج هزار و ۵۰۶ نفر بی‌سواد مطلق، یک هزار و ۲۹۰ نفر در دوره دوم سوادآموزی و ۸۰۱ نفر در دوره دوم تحکیم قرار داشتند.
 
باقرزاده بیان کرد: به منظور تسهیل فعالیت‌ها برای افراد تحت پوشش، برای گروهی که از ناحیه چشم دچار معلولیت از نوع کم بینا یا نابینا هستند، کتاب‌ها با خط بریل در نظر گرفته می‌شود.
 
وی ادامه داد: به طور متوسط سالیانه ۲۰۰ الی ۲۵۰ کتاب به خط بریل تبدیل شده تا برای سوادآموزان مورد استفاده قرار گیرد.
 
رییس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: برای آن گروه از سوادآموزانی که کمتر از ۲۰ سال باشند، هزینه ایاب و ذهاب به مربی پرداخت می‌شود که البته مبلغی قابل توجه است.
 
باقرزاده با بیان اینکه توسعه پوشش خدمات و ثبت نام افراد با نیازهای ویژه مورد توجه است، تصریح کرد: بخشی از افراد از لحاظ ضریب هوشی در شرایط مرزی قرار دارند که باید هم طول دوره آموزش‌ها افزایش یابد همچنین کتاب‌های مناسب تهیه شود.
 
وی یادآور شد: در این زمینه با سازمان آموزش و پرورش استثنایی هماهنگی کردیم تا در صورت امکان طول دوره‌ها از چهار به هشت ماه افزایش یافته همچنین کتاب هایی مناسب تولید شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار