امضاء قرارداد همکاری بین دانشگاه آزاد و بسیج علمی کشور/ فعالیت هزار و 120 شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این دانشگاه هزار و 120 شرکت دانش بنیان فعالیت می‌کند و امروز این دانشگاه با بسیج علمی کشور قرارداد همکاری در جهت حمایت همه جانبه از پژوهشگران امضاء می‌کند.

امضاء قرارداد همکاری بین دانشگاه آزاد و بسیج علمی کشور/ فعالیت هزار و 120 شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید میر‌زاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در چهارمین جشنواره جهاد‌گران علم و فناوری در سازمان مرکزی این دانشگاه با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره آقای هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: من خدا را شکر می‌کنم که رهبری معظم تأکید خاصی بر اقتصاد دانش بنیان داشته و ایشان بنیان‌گذار اقتصاد دانش بنیان هستند.

وی بیان کرد: بر اساس سند علم و فناوری کشور باید تا سال 1404 ، 50 درصد از اقتصاد تولید ناخالص ملی ایران به وسیله اقتصاد دانش بنیان تأمین شود که در این امر دانشگاه‌های سراسر کشور مخاطبین اصلی این طرح هستند و به همین دلیل دانشگاه آزاد در دهه چهارم فعالیت خود به سمت اقتصاد دانش بنیان با سرعت در حرکت است.

میر‌زاده ادامه داد: بسیاری از واحدها در استان‌های سراسر کشور دانش بنیان شدن اقتصاد‌شان را جزو برنامه‌های اصلی خود قرار داده‌اند و خوشبختانه 109 مرکز رشد در واحدهای دانشگاه آزاد محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان است.

وی عنوان کرد: در این دانشگاه هزار و 120 شرکت دانش‌بنیان، هسته فناو‌ر و واحد فناو‌ر تشکیل شده و در طول سه سال و نیم گذشته 18 شهرک علم و فناوری در استان‌های مختلف احداث و طبق برنامه قرار است تعداد این شهرک‌ها به 31 عدد برسد و کار این شهرک‌ها بر اساس فرامین رهبری تبدیل علم به ثروت و محصول است.

میرزاده تأکید کرد: یک دانشگاه اثر‌بخش و کار‌آفرین باید اینگونه عمل کند و از شرکت‌های دانش بنیا‌نش در جهت تولید محصول حمایت ویژه‌ای کند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان اجازه دسترسی به آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و امکانات این دانشگاه را دارند و دانشگاه آزاد با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و با هماهنگی سیستم بانکی سعی در حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نو در شرکت‌های دانش بنیان است و محلی را برای استقرار مراکز رشد در این دانشگاه فراهم کرده است.

میر‌زاده با بیان اینکه باید وابستگی این دانشگاه به شهریه دانشجویی کاهش پیدا کند، افزود: مراکز دانش بنیان با فرمان رهبر معظم در سراسر کشور تشکیل شده و امروزه این نهضت خوشبختانه در کشور شکل گرفته و دانشگاه آزاد تبدیل به مکانی تحت عنوان قرارگاه جهاد‌ی علم و فناوری شده است و این قرارگاه از همه دانشگاه‌ها و پژوهشگران حمایت می‌کند.

وی گفت: من خوشحالم بسیج در کنار مجموعه فعالیت‌های عمومی خود کارهای خوب علمی فناوری را شروع کرده و این قرارگاه در حاشیه این جشنواره قرارداد همکاری علمی و فناوری بین دانشگاه آزاد و سازمان بسیج علمی امضاء می‌کند تا از فعالیت‌های بسیجیا‌ن جهاد علمی در مجموعه دانشگاه آزاد حمایت کافی انجام بشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار