دهخدا: شرکت در رقابت های تابستانی و زمستانی یونیورسیاد اهمیت ویژه ای دارد

رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی در وزارت علوم گفت: حضور در رقابت های تابستانی و زمستانی یونیورسیاد از برنامه های مهم سال آینده فدراسیون خواهد بود.

دهخدا: شرکت در رقابت های تابستانی و زمستانی یونیورسیاد اهمیت ویژه ای داردبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجمع سالیانه فدراسیون دانشجویی هم اکنون با حضور مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، حمیدی معاون وزیر آموزش و پرورش و محمد رضا دهخدا رئیس فدراسیون ورزش های دانشگاهی در وزارت علوم،  تحقیقات و فناوری در حال برگزاری است البته مجمع با تاخیر برگزار شد.

در جلسه مجمع محمد رضا دهخدا رئیس فدراسیون دانشجویی اظهار کرد: یکی از برنامه های الزامی موجود در تقویم ورزشی فدراسیون دانشجویی، رقابت های تابستانی و زمستانی یونیورسیاد است. مسابقات یونیورسیاد زمستانی هم امسال با حضور ۶ نفر از بانوان ایرانی در رشته اسکی برگزار شد.

وی افزود: همچنین در رشته کاراته تیم ملی دانشجویان هم برنامه های اعزام را پیگیری کردیم اما در نهایت به خاطر مشکلات موجود، اعزام صورت نگرفت اما در آینده ای نزدیک رقابت های یونیورسیاد به میزبانی تایوان در پیش است که فدراسیون رشته های فعال را در این رقابت ها حمایت خواهند شد.

دهخدا در ادامه بیان کرد: تا کنون با بیش از 8 فدراسیون جلساتی را برگزار کردیم و موفق به برگزاری مسابقات انتخاباتی شدیم. همچنین با حمایت دانشگاه پیام نور تیم بسکتبال به رقابت های جهانی اعزام شد و امیدوارم رشته های شمشیر بازی، تیر وکمان و جودو حمایت شوند تا در رقابت های جهانی دانشجویی حضور داشته باشند. البته رشته فوتبال هم برنامه هاش در حال انجام است.

وی تاکید کرد: باید برای فدراسیون اسپانسر جذب می کردیم و این فعالیت انجام شد هم اکنون گزارش ها نشان می دهد که فدراسیون مشکلی در خصوص بحث مالی ندارد.

کمیته برابری جنسیتی را در فدراسیون فعال کردیم

رئیس فدراسیون دانشجویی گفت: یکی از تلاشهایی که به منظور توسعه برنامه های راهبردی فدراسیون انجام دادیم فعال شدن کمیته برابری جنسیتی در فدراسیون دانشجویی است که با فعالیت این کمیته برنامه های اعزام ها به صورت برابر انجام خواهد شد.

وی افزود: با تلاش هایی که در گذشته انجام شد، هم اکنون هیئت های استانی مشغول به کار شده اند و قصد داریم که بر اساس برنامه راهبردی پیش برویم.

دهخدا در خصوص فعال کردن برنامه های اجرایی فدراسیون تاکید کرد: با اجرایی کردن برنامه راهبردی فدراسیون امیدوارم که طرح جدید فدراسیون با تحرک بیشتری پیش برود همچنین در جلسات چند هیئت که حضور داشتم متوجه فعالیت آنها شدم به خصوص هیئت یزد که المپیاد استانی به صورت تکمیلی برگزار کردند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با تلاش هایی که در گذشته انجام دادیم و خسرو ابراهیمی عضو FISU (فدراسیون جهانی دانشجویی) شد و کمیته برابری جنسیتی را هم فعال کردیم.

  
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار