«بدن تکانی» قبل از تعطیلات/ گیاهی که نوروز را برای دیابتی‌ها شیرین می‌کند!

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف بعضی مواد غذایی قبل از تعطیلات نوروزی باعث پاکسازی بدن از سموم می شود.

سم زدایی بدن قبل از تعطیلات نوروزی
اکبر سرخ نژاد متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ با بیان اینکه قبل از تعطیلات نوروزی باید بدن پاکسازی شود، گفت: قبل از فرا رسیدن عید از مصرف غذاهای آماده مانند فست فودها، پیتزا، کنسرو و مواد غذایی که از رستوران ها تهیه می شود، خودداری کنید.

وی بیان کرد: افزودن آبلیمو به سالاد یا مواد غذایی چرب باعث پاکسازی بدن از چربی و مواد مضر می شود، همچنین مصرف شربت لیمو در هنگام صبح به سوخت و ساز بدن کمک بسزایی می کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با تاکید بر اینکه با مصرف بعضی مواد غذایی می توان سم زدایی، کاهش وزن و انرژی را افزایش داد، اظهار کرد: استفاده از آب، میوه جات، سبزیجات تازه و مواد مغذی باعث پاکسازی کلیه و معده شود.

سرخ نژاد با اشاره به اینکه مواد غذایی حاوی فیبر، آنتی اکسیدان و ویتامین باعث بهبود سلامت بدن می شود، تاکید کرد: قبل از تعطیلات نوروزی از مصرف غذاهای چرب، تند، شور، گوشتی، چای پر رنگ خودداری کنید.

وی ادامه داد: مصرف مایعاتی مانند نوشابه، دوغ و دلستر همراه با مواد غذایی ممنوع است.

به گفته این متخصص تغذیه و رژیم درمانی، عوارضی مانند بیماری های روحی و روانی، قلبی و عروقی و تنفس در هوای آلوده بروز عوارض خونی و ریوی در افراد را تشدید می کند. 

سرخ نژاد با تاکید بر اینکه استفاده از روغن زیتون، کنجد، روغن خارخاسک و سویا به همراه سالاد و یا مواد غذایی به پاکسازی بدن کمک بسزایی می کند، تصریح کرد: مبتلایان به دیابت با مصرف گیاه دارویی خارخاسک قبل از تعطیلات نوروزی می توانند از افزایش قند خون در عید در امان بمانند. 

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی یاد آور شد: برای پاکسازی سموم بدن از همین امروز شروع به مصرف گیاهان دارویی مانند شاتره، آویشن، کاسنی و بید کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار