سریع‌ترین سبک خانه‌تکانی نوروزی؛

با این مواد شوینده دست‌ساز خانه‌تان را برق بیاندازید + طرز تهیه

در روزهای پایانی نزدیک به سال نو اغلب از مواد سفیدکننده برای شست‌وشوی خانه استفاده می‌شود که عوارض خطرناکی برای سلامتی به همراه دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ مواد شوینده و سفیدکننده برای استریل کردن اشیا، درخشان کردن لوازم آشپزخانه و تمیز کردن توالت مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک محصول پرکاربرد بالاخص در روزهای پایانی سال یا هنگام خانه‌تکانی است، اما بسیاری از مردم با خطرات آن‌ها آشنا نیستند.

مواد شوینده دارای ترکیبات شیمیایی خورنده بوده و می‌توانند به سطح اشیا آسیب برسانند و آن‌ها را از بین ببرند. همچین در محیط‌های بسته و تحت شرایط خاص ممکن است باعث ایجاد گاز سمی کشنده شوند.

افرادی که دارای آلرژی‌های تنفسی و پوستی هستند، مبتلایان به آسم و تنگی نفس، زنان باردار، افراد دارای بیماری‌های زمینه ای، سالمندان و کودکان نباید در معرض استشمام بوی این مواد شیمیایی و تماس با آن قرار گیرند.

در این مطلب طرز تهیه محلول‌های شوینده دست‌ساز معرفی می‌شود. با این محلول‌های بی‌ضرر می‌توانید خانه و تمامی وسایل منزل را پاک و درخشان کنید.

مواد مورد نیاز و طرز تهیه

سرکه: ترکیب این ماده با آب و یا استفاده از آن به تنهایی می‌تواند برای درخشان کردن و لکه‌گیری بسیاری از سطوح مفید باشد، شیر آلات، لکه‌های روی لباس، و ظروف جرم گرفته همگی با سرکه به سادگی پاک می‌شوند.

جوش شیرین: ماده مفید دیگری برای پاک کردن و جلا دادن به تمامی سطوح است و می‌تواند کلیه لوازم آشپزخانه و اجاق گاز را پاک کند.

این ماده خواص درمانی نیز دارد و می‌توان برای تسکین درد ناشی از گزش حشرات مفید واقع شود.

لکه‌های قدیمی را نیز می‌توان با استفاده از مخلوط نیم فنجان جوش شیرین و پودر ماشین ظرفشویی از روی لباس، فرش و کفپوش پاک کرد.

ترکیب جوش شیرین و سرکه: مخلوط این دو ماده برای تمیز کردن بسیاری از وسایل بسیار قوی است و می‌تواند به سرعت آن‌ها را پاک کند.

از این ترکیب می‌توان برای تمیز کردن شیرآلات و سرویس بهداشتی استفاده کرد. جوش شیرین و سرکه خاصیت ضدعفونی کنندگی دارند و می‌توانند سطوح را از آلودگی پاک کنند.

پراکسید هیدروژن: این ماده نیز برای تمیز کردن سطوح مورد استفاده قرار می‌گیرد و در واقع یک ماده ضدعفونی کننده غیر سمی است که خطر بسیار کمتری به نسبت مایع سفید کننده دارد و می‌تواند در آشپزخانه، تمیز کردن البسه و نیز ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار گیرد.

آبلیمو ترش هم یکی دیگر از جایگزین‌های مفید برای مایع ظرفشویی محسوب می‌شود و می‌تواند برای ضدعفونی کردن و پاک کردن لوازم آشپزخانه و حمام مورد استفاده قرار گیرد.

برای این کار تنها کافی است یک لیموترش را از وسط نصف کنید و بر روی سطح دارای لکه بکشید. با تکرار این کار سطح به تدریج پاک و درخشان می‌شود.

روغن درخت چای هم یکی دیگر از پاک کننده‌های قوی و فوق العاده محبوب است که علاوه بر بی خطر بودن، عطر و رایحه‌ای دلپذیر دارد و می‌تواند فضای خانه را خوشبو کند.

برای استفاده از این روغن برای پاک کردن سطوح کافی است مقداری از آن را در آب گرم ریخته و سپس به سطح مورد نظر اسپری کنید تا کاملاً تمیز و پاک شود.

استفاده از مواد طبیعی برای پاک کردن سطوح مختلف می‌تواند علاوه بر تمیزی، باعث ماندگاری بالای اشیا و سطوح همچنین جلوگیری از بروز مشکلاتی، چون تنگی نفس، شوک آنافلاکسی، اگزمای پوستی و خارش و سوزش چشم‌ها شود.

منبع: healthyandnaturalworld

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۵:۳۴ ۳۰ فروردين ۱۳۹۶
تشکر
آخرین اخبار