رحمانی فضلی در دیدار وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان؛

ایران آماده هرگونه همکاری با افغانستان برای مقابله با قاچاق مواد مخدر است

وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری همه جانبه با افغانستان در زمینه های کشت جایگزین و استفاده از نیروی کار این کشور برای کاهش قاچاق مواد مخدر است.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛عبدالرضا رحمانی فضلی عصر امروز -دوشنبه- در دیدار «سلامت عظیمی» وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان با بیان این مطلب افزود:کشورهای بیگانه دغدغه مبارزه با مواد مخدر و امنیت در منطقه ما را ندارند و کشورهای همسایه باید در این زمینه به یکدیگر کمک کنند.
 
وزیر کشور تاکید کرد: دولت افغانستان باید به صورت جدی تری موضوع انجام کشت جایگزین در این کشور را پیگیری کند و تاکید ما روی توسعه کشور افغانستان و ارائه کمک های مادی و اطلاعاتی به ویژه اجرای پروژه بزرگ کشاورزی در استان فراه است.
 
رحمانی فضلی از مقامات کشور افغانستان خواست برای مقابله با قاچاق انسان و تبعات منفی آن پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای سفر مجاز اتباع افغانستان به ایران با استفاده از ویزای کار ۳ و یا ۶ ماهه باقابلیت تمدید را پیگیری کنند.
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: آماده انتقال تجربیات پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در مقابله با مواد افیونی شیمیایی و بسیار خطرناک و آموزش لازم به نیروهای افغانستان هستیم و افزایش گشت های مشترک و تبادل اطلاعات به کشفیات مشترک دو کشور منجر شده است.

ایران را خانه خود می دانیم
 
«سلامت عظیمی» وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان نیز با قدردانی از کمک های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران در تمام عرصه ها به افغانستان بویژه کمک به تحصیل اتباع افغانستان خواستار حمایت ایران از طرح ایجاد کتابخانه های بزرگ در شهرهای افغانستان برای جذب جوانان آن کشور به مطالعه و دوری از اعتیاد و قاچاق مواد مخدر شد.
 
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران درتمام شرایط سخت و دشوار در کنار ملت و دولت افغانستان بوده و ما ایران را خانه خود می دانیم.
 
وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان همچنین قول داد طرح اعزام نیروهای کار از افغانستان به ایران به صورت مجاز و قانونی را در سطوح مختلف دولت متبوع خود پیگیری کند.
 
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار