اهواز؛

باز هم خاک

احتمال برخاستن گرد و خاک محلی به ویژه در مناطق مرکزی جنوبی و غربی استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ علی‌رضا غلام‌پور، معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان،‌ گفت:‌با توجه به وقوع پدیده وارونگی امروز ارتفاع اینورژن در اهواز 299 متر بود.

غلام‌پور، افزود: از اواسط روز چهارشنبه با تغییر جهت جریان‌های هوا، شاهد افزایش ابر در استان خوزستان و از روز پنجشنبه شاهد بارش‌های پراکنده و بعضا همراه با رعد و برق به ویژه در مناطق شمالی و ارتفاعات خواهیم بود.

وی اظهار داشت:‌ از صبح روز پنجشنبه با وزش بادهای جنوبی و جنوب شرقی که نسبتا قابل ملاحظه و شدید خواهند بود، احتمال برخاستن گرد و خاک محلی به ویژه در مناطق مرکزی جنوبی و غربی استان وجود دارد. پیش‌بینی می‌شود پدیده گرد و خاک در روز پنجشنبه دید افقی را حداکثر تا 200 متر و حداقل تا 2 هزار متر کاهش دهد و این وضعیت تا بعد از ظهر روز پنجشنبه ادامه داشته باشد. منشاء این پدیده، کانون‌های گرد و غبار داخلی هستند.

معاون اداره‌کل هواشناسی خوزستان، بیان کرد:‌ در شبانه‌روز گذشته ایذه و بهبهان با 5 درجه و آغاجاری با 27 درجه سانتی‌گراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 9 تا 27 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.