قم؛

برگزاری نشست علمی امام خمینی(ره) و مکتب اجتهادی قم

نشست علمی امام خمینی(ره) و مکتب اجتهادی قم برگزار شد.

 به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت الاسلام و المسلین طاهریان مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی هدف از برگزاری این همایش را تجلیل از مقام شامخ بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) در سالروز ورود ایشان به قم در تاریخ 10 اسفند 1357 بیان کردند.
 
مدیر مدرسه تخصصی فقه امام خمینی (ره) گفت: امام خمینی (ره)12 بهمن 57 وارد ایران شدند و 28 روز در تهران اقامت داشتند و در تاریخ 10 اسفند 57 به قم تشریف آوردند و در همان روز با مردم دیدار کردند و گفتند من قمی هستم و به قم افتخار می کنم و در محل فعلی مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) که در آن زمان بیت ایشان بود به مدت 11 ما سکنی گزیدند.
 
در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید هادی موسی از اعضا دفتر امام خمینی (ره) در نجف و رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار قم به بیان خاطرات 11 ماهه  اقامت ایشان در قم پرداختند.
 
حجت الاسلام و المسلمین نخبه مسئول برگزاری همایش به مسائل مهمی که در مدت اقامت 327 روزه امام خمینی(ره) در قم که به سه دسته صحبت ، بیانات و احکام اجازات تقسیم می شود اشاره کرد و گفت : در مدت اقامت ایشان  تعداد 590 سخنرانی ، 141 پیام، 25 مصاحبه داخلی و خارجی، و 216 حکم صادر شده است.
 
 نشست علمی امام خمینی و مکتب اجتهادی قم به مناسبت سالروز بازگشت پیروزمندانه امام خمینی(ره) در مدرسه تخصصی فقه امام خمینی(ره) با حضور علما و روحانیون برگزار شد.
 
انتهای پیام/ص
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار