مشهد؛

راه اندازی دومین بانک پوست کشور در بیمارستان امام رضا(ع)

دومین بانک پوست کشور و نخستین بانک پوست در شمال شرق کشور در مشهد راه اندازی شد.

راه اندازی دومین بانک پوست کشور در بیمارستان امام رضا(ع)به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رییس بانک پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهدبا اعلام این خبر افزود:بانک پوست مشهد در فضایی به مساحت ۶۰ متر مربع در بیمارستان امام رضا (ع) ایجاد شده و از چهار ماه قبل فعالیت خود را آغاز کرده است.
دکتر محمد وجدانی تصریح کرد: بانک پوست از ملزومات بخش سوختگی، برای بیماران با سوختگی بالا و نیازمند پیوند پوست است که‌ برای ایجاد بانک پوست بیش از پنج میلیارد ریال هزینه شد و فرایند راه اندازی آن از سال ۱۳۸۶با کمک خیران و حمایت رئیس این دانشگاه آغاز شده است.

او ادامه داد: در بانک پوست، گرافتهای پوستی از بیماران دچار مرگ مغزی برای درمان مبتلایان به سوختگی نیازمند پیوند در مدت کوتاه و ظرف مدت ۴۸ ساعت و هم چنین در زمان های طولانی مدت آماده و نگهداری می شود.

رییس بانک پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: گرافت های پوستی، قابلیت آنرا دارند که تا پنج سال در بانک پوست نگهداری شوند.

وجدانی گفت:نگهداری گرافت های پوستی را در ابعاد و اندازه های مختلف بسته به تجویز پزشک مربوط است و ضخامت پوست برداشته شده از بیمار مرگ مغزی حدود ۱۴ دهم میلی متر است.

او از گسترش بانک پوست مشهد به بانک اعضای مختلف بدن مانند غضروف استخوان در آینده نزدیک نیز خبر داد.

انتهای پیام// ف.غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.