ناظر پارلمانی کابینه رژیم اسرائیل اذعان کرد؛

رژیم صهیونیستی از مقابله با تونل‌های حماس عاجز است

ناظر پارلمانی کابینه رژیم صهیونیستی گفت: نظامیان این رژیم از مقابله با تونل‌های حماس در نوار غزه عاجزند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از یدیعوت آحارنوت، «یوسف شابیرا» ناظر پارلمانی کابینه رژیم صهیونیستی طی گزارش خود در خصوص دلایل شکست این رژیم در جنگ علیه باریکه غزه، اعلام کرد کابینه نتانیاهو از ناتوانی ارتش در مقابله با تونل‌ها حماس آگاه بود ولی حقایق را کتمان کرده است.

وی در گزارشی که در خصوص عملیات "صخره سخت" این رژیم علیه نواز غزه ارائه کرده است، گفت: ارتش رژیم صهیونیستی و سرویس امنیتی اسرائیل در مقابله با تهدید تونل‌های حماس کوتاهی کرده اند.

وی با انتقاد از دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد نتانیاهو و موشه یعلون، وزیر سابق جنگ، اطلاعاتی را از اعضای کنست مخفی نگه داشته‌اند.

شابیرا از وجود نواقص اطلاعاتی زیادی که مرکز اطلاعاتی و شاباک از تونل‌های حماس جمع آوری کرده‌‌اند، خبر داد و افزود: نتانیاهو به طور کامل گزینه‌های سیاسی را بدون بررسی دقیق آن‌ها رد کرده است.

در این گزارش آمده است، کنست، پارلمان اسرائیل به رغم اینکه در سال 2013 این تونل‌ها تهدید استراتژیکی علیه اسرائیل معرفی شده بودند، قبل از آغاز عملیات صخره سخت موضوع تونل‌های حماس را بررسی نکرده بود و به همین دلیل اهداف راهبردی برای ارتش مشخص نشده بود و این قضیه باعث شد خود ارتش اهدافی را تعیین کند.

از طرفی دیگر، کنست اسرائیل قبل از عملیات، وضعیت انسانی نوار غزه را بررسی نکرده بود؛ چرا که سازمان امنیتی این رژیم پیش بینی کرده بود حمله به غزه واکنش‌هایی علیه اسرائیل را در پی خواهد داشت و منجر به افزایش تهدید امنیتی از طرف نوار غزه خواهد شد.

مطابق گزارش شابیرا، ارتش اسرائیل و شاباک از مدتها پیش از آغاز عملیات صخره سخت می ‌دانستند که صرفا حملات هوایی تونل‌ها را تخریب نمی ‌کند و نه تنها کارگر نخواهد بود بلکه نیروهای زمینی صهیونیستی نیز توان از بین بردن این تونل‌ها را ندارند.

محافل اسرائیلی پیش بینی کرده بودند گزارش ناظر کابینه اسرائیل به جایگاه مقامات سیاسی صهیونیستی ضربه‌های زیادی خواهد زد.

موشه یعلون لحظاتی پیش در واکنش به این گزارش شابیر، آن را بدترین، گزارشی سطحی دانست که با بی‌ مسئولیتی نوشته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار