ترامپ بامداد فردا از تریبون کنگره با مردم آمریکا سخن می‌گوید

دونالد ترامپ پس از یک ماه جنجالی در کاخ سفید، بامداد فردا راس ساعت 5:30 به وقت ایران برای اولین بار به عنوان رئیس جمهور آمریکا در کنگره سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اولین سخنرانی رسمی ترامپ پس از ورود به کاخ سفید در شرایطی انجام می‌شود که در تاریخ معاصر آمریکا سابقه نداشته است محبوبیت یک رئیس جمهور در ماه اول حضورش در کاخ سفید کمتر از 50 درصد باشد.

گفته می‌شود محور اصلی سخنرانی او موضوعات دفاعی-امنیتی و مباحث کلان داخلی و اقتصادی است؛ به همین دلیل، تمام بازارهای مالی آمریکا و جهان و ناظران بین‌المللی چشم به محتوای سخنرانی او دوخته‌اند. 

 به گفته مقامات کاخ سفید، ممکن است ترامپ در این سخنرانی گامی نیز در جهت آشتی دادن مردم آمریکا با یکدیگر و اصلاح فضای به شدت قطبی‌شده جامعه بردارد. 

با این حال، انتظار می‌رود به دلیل عملکرد یکماهه ترامپ در کاخ سفید و بویژه سیاست جنجالی ضدمهاجرتی وی، سخنرانی او حتی در کنگره نیز با تنش همراه باشد.

به گفته منابع خبری، دموکرات‌های کنگره برای به چالش کشیدن سخنرانی ترامپ از تعدادی مهاجر آمریکایی با عقبه نژادی مختلف دعوت کرده‌اند تا در مراسم سخنرانی او حاضر شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار