مشهد؛

آموزش و پرورش نقشی اصلی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد

آموزش و پرورش نقشی اصلی در طرح تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

آموزش و پرورش نقشی اصلی در کاهش آسیب های اجتماعی داردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید جواد حسینی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در نشست صمیمی اساتید دانشگاه فرهنگیان استان، گفت: نوع آسیب ها نیز تغییر کرده، سن آسیب ها  رو به کاهش و دنیای مجازی به عنوان بزرگ ترین کشور جهان، به دو دنیای واقعی و رئالی ما اضافه شده و آسیب آن از دنیای واقعی بیشتر است.
وی افزود: صنعتی شدن و همچنین زنانه شدن اعتیاد از دیگر آسیب های اجتماعی محسوب می شود؛ همچنین  شهری و قشری شدن  جرائم  نیز موجب افزایش آسیب ها شده است.
حسینی گفت: اگر آسیب ها از 10 درصد بیشتر شود جامعه در کنترل و کاهش نقش نداشته و کمتر شدن آسیب ها از ده درصد  به معنای  نقش پررنگ جامعه است.
وی افزود: خوشبختانه بحث کنترل آسیب های اجتماعی به گفتمان برنامه ریزی کشور تبدیل شده است و برای اولین  بار طرح تقسیم کار ملی درباره  کنترل  و کاهش آسیب ها  در کشور اجرایی شده است و در همین راستا  از 82 پروژه کاهش آسیب اجتماعی در استان رونمایی شد.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی وجود آسیب ها در استان را به دلیل شرایط خاص آن دانست و گفت: این منطقه و به ویژه مشهد بیشترین حجم مهاجر را دارد، سالانه 30 میلیون زائر به این استان وارد می شوند،840 کیلومتر مرز مشترک با دو کشوری  دارد که هر دو از فقر و نا امنی رنج می برند و شهر مشهد یک میلیون و 300 هزار حاشیه نشین دارد که همه این موارد بر روند  افزایش آسیب ها تاثیر گذار است.
حسینی با بیان این که به دلیل سیاست های اعمال شده، در بسیاری از آسیب ها روند کنترل و کاهش را در استان شاهد هستیم، افزود: حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد و مفاسد اخلاقی از آسیب های جدی می باشد.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.