در حاشیه نشست هیات دولت؛

ابتکار: پاسخ امیدوارکننده دولت عراق برای مقابله با ریزگردهای خوزستان/سازمان ملل برای مقابله با این پدیده به دنبال سازوکار جهانی است

رئیس سازمان محیط زیست گفت: سازمان ملل برای مقابله با ریزگردها به دنبال سازوکار منطقه‌ای و جهانی است.

ابتکار: پاسخ امیدوارکننده دولت عراق برای مقابله با ریزگردهای خوزستان/سازمان ملل برای مقابله با ریزگردها به دنبال سازوکار جهانی است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاورد سفیر اخیرش به استان خوزستان گفت: سفرمان به همراه رئیس جمهور اهمیت زیادی داشت چرا که در این سفر از نزدیک از عملیات‌های انجام شده بازدید کردیم.

وی افزود: در این سفر عملیات کاشت نهال، تثبیت خاک، پخش سیلاب در جنوب اهواز و منطقه هندی جان مورد بازدید قرار گرفت و از نزدیک با مردم سخن گفتیم.

ابتکار با تأکید بر اینکه عملیات وسیع در این استان با همت وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است، تصریح کرد: کانون‌های فوق بحرانی این استان با توجه به اینکه در گذشته شناسایی شده بود امیدواریم در مهار طوفان و گرد و غبار تأثیرگذار باشد.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه برای مهار ریزگردها در این استان پیگیری‌های بین‌المللی و دوجانبه را در دستور کار داریم ادامه داد: بخش مهمی از تلاشمان منطقه‌ای و بین‌المللی است که براین اساس با سازمان ملل متحد همکاری خوبی داشتیم که هفته گذشته معاون دبیرکل این سازمان به دعوت بنده به تهران آمد که محور اصلی صحبت‌هایمان مقابله با گردوغبار بود.

وی تأکید کرد: برای مقابله با این معضل همکاری کشورهای منطقه از جمله عراق و عربستان ضرورت دارد که بر این اساس سازمان ملل به دنبال سازوکار منطقه ‌ای و جهانی است.

ابتکار تأکید کرد: اجلاس جهانی سازمان ملل با موضوع گردوغبار همکاری جهانی در سال آینده در ایران برگزار خواهد شد که امیدواریم با برگزاری این اجلاس به نتایج خوبی در این زمینه برسیم.

رئیس سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: اخیرا برای مقابله با ریزگردها پاسخ‌هایی را از دولت عراق شنیده‌ایم که امیدوار کننده است که می‌تواند در آینده با تعامل بیشتر با این کشور به نتایج خوبی برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
خب خانم ابتکار اون از عراق و اونم از سازمان ملل
حرکت شما چیه از برنامه خودتون بگید
آخرین اخبار