مشهد//بهمن ماه جاری؛

نخستین مرحله داوری آثار صنایع دستی متقاضی مهر اصالت یونسکو برگزار می شود

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی از برگزاری نخستین مرحله داوری آثار صنایع دستی متقاضی نشان مهر اصالت یونسکو بهمن ماه جاری در مشهد خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل صنایع دستی میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی، جواد موسوی اظهارکرد: مشهد میزبان نخستین مرحله داوری نشان مهر اصالت یونسکو در منطقه شمال شرق کشور است.

وی افزود: در نخستین مرحله داوری این نشان آثار هنرمندان خراسان شمالی، رضوی وجنوبی با حضور5 داور بر جسته از سراسر کشور داوری شده و به مرحله نهایی دریافت نشان اصالت یونسکو راه خواهند یافت.

موسوی با اشاره به اینکه مرحله نهایی داوری آثار برای در یافت مهر اصالت سال آینده در اصفهان برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مهلت ارسال آثارمرحله نخست داوری مهر اصالت تا اول بهمن تعیین شده و علاقمندان می توانند آثار خود را به نشانی مشهد- بلوار وکیل آباد ، نبش صدف- معاونت صنایع دستی ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات هر دوسال یکبار در سراسر جهان برگزار می شود، افزود: نشان مهر اصالت مرغوبیت کالا که ازسوی یونسکو به کالاهای حوزه صنایع دستی اعطاء می شود باید دارای ویژگی هایی چون استفاده از مواد اولیه بومی وطبیعی در ساخت کالا و انتقال بخشی از فرهنگ بومی باشد.

پس از راه یابی کالاهای صنایع دستی به مرحله داوری نهایی در اصفهان، داورانی از سازمان یونسکو برای اعطای مهر اصالت به ایران اعزام خواهند شد/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.