مرکل: نمی گذاریم فرزندانمان میراث دار انبوهی بدهی شوند

صدراعظم آلمان گفت: نمی گذاریم فرزندان میراث دار انبوهی بدهی شوند که ما برایشان به بار آورده باشیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز با شرکت در یکی از نشست های حزب دموکرات مسیحی در ایالت مکلنبورگ فورپومرن آلمان اظهار داشت: امسال، سال ویژه ای برای دوستان و اعضای حزب دموکرات مسیحی به همراه حزب سوسیال مسیحی است.
 
دو حزب طی سالهای گذشته نشان دادند که حاضر به پذیرش مسئولیتند تا آینده کشورمان را شکل دهد. ما همانند شهروند، مسئولیت پذیر نیستیم بلکه مسئولیت پذیری ما دوستانه است؛ اینکه ما بتوانیم برای مردم کاری انجام دهیم و این کمک تنها کمک به مراکز نیست بلکه بیشتر خدمات، متوجه نواحی و بخشهاست و در واقع شعار ما همین است.
 
ما می خواهیم به کشورمان خدمت کنیم و ما برای محقق کردن این برداشت و تصور ذهنی خود، مبارزه و آشکارا در مورد آنچه که ضروری است، اظهارنظر می کنیم. ما یکی از امن ترین کشورهای جهان هستیم و به نظم و مقررات اهمیت می دهیم. ما به قوانین در آلمان احترام می گذاریم و به آنها پایبند هستیم.
 
ما معنا و مفهوم امنیت و آزادی را درک می کنیم. این دو در واقع دو روی یک سکه اند. ما در این ایالت فدرال و نیز در کل آلمان تلاش می کنیم بتوانیم به نیروهای پلیس، مقامات امنیتی، سرویسهای اطلاعاتی و کلیه افرادی که در تامین امنیت نقش دارند، توجه کنیم. ما دموکرات مسیحی بودیم و هستیم و باقی خواهیم ماند.
 
ظرف سالهای گذشته، کارهای زیادی در این زمینه انجام داده ایم. امروز از حزب سوسیال دموکرات می شنویم که ما به پلیس و نیروهای امنیتی بیشتری نیاز داریم. اما ما باید به آنها بگوییم اینکه در گذشته ما به دنبال افزایش پرسنل تامین امنیت بودیم شاید کار اشتباهی بوده است. اما یکی از مهمترین نکاتی که در این باره به شما باید بگویم آن است که نیروهای پلیس و امنیت به شبکه نیاز دارند.
 
وقتی تعداد آنها زیاد باشد اما این کثرت، نتیجه ای دربرنداشته باشد و آنها از امکانات فنی برخوردار نباشند، این افزایش، بی فایده است. این روش، انضباط و سبک زندگی ما را از بین می برد و این در حالی است که نظارتهای ما از جمله در حوزه نظارت اینترنتی کافی نیست.
 
ما می توانیم در این موارد با سایر احزاب بحث و تبادل نظر داشته باشیم. حزب دموکرات مسیحی آشکارا به نیروهای امنیتی نیاز دارد که به گونه موثر و کارآمد امکان فعالیت داشته باشند. ما عاشق کشورمان و مردممان هستیم و به همین خاطر نمی خواهیم فرزندان ما و نوه هایمان همواره میراث دار انبوهی بدهی باشند بلکه ما برای آنها رفاه و ساختارهای عقلایی و اشتغال خوب می خواهیم.
 
به همین خاطر است که ما به دنبال بودجه ریزی متوازنیم. موضوع ما آن است که (برای نسلهای بعدی) بدهی به بار نیاوریم. صحبت ما تنها بر سر اعداد نیست بلکه در مورد مسئولیتهایی است که برای نسل بعد ایجاد می کنیم و ما به این مساله، باور داریم و شعار ما همین است. چون به دنبال یک آلمان قدرتمندیم.
 
در همین زمینه می توانیم آنچه را که ایالت مکلنبورگ فورپومرن انجام داد، تعقیب کنیم. این ایالت برای سالها که حزب دموکرات مسیحی در آنجا فعالیت نداشت و آنرا اداره نمی کرد، ایالتی بدهکار به حساب می آمد اما از زمانی که حزب دموکرات مسیحی به اداره این ایالت وارد شد، مکلنبورگ فورپومرن، بودجه ای متوازن پیدا کرد و حتی توانست بدهی های خود را کاهش دهد تا در نهایت بتواند خود را برای آینده ای بهتر آماده کند و ما بخاطر این تلاشها از شما صمیمانه سپاسگزاریم.
 
البته ما نمی گوییم که هیچ بدهی نداریم. ما حزبی هستیم که به اقتصاد بازار اجتماعی قائلیم. ما معتقدیم که با تامین مالی قابل اعتماد است که می توان اقتصادی موفق را تجربه کرد. سئوال اصلی که در اینجا مطرح است آن است که پول مالیات چطور و کجا هزینه می شود؟ دغدغه حزب ما آن است که چطور فرصتهای اشتغالزا ایجاد کنیم و چطور از شرکتها، طبقه متوسط و افرادی که به اشتغال در حوزه صنایع دستی اهتمام دارند، حمایت کنیم؟
 
به همین منظور ما به این اقتصاد بازار اجتماعی افتخار می کنیم. ما از کشاورزی کشورمان نیز حمایت می کنیم و این حمایت به کل آلمان اختصاص دارد. توجه به توسعه زیرساختها نیز برای ما در درجه اول اهمیت قرار دارد و در این میان ایالت مکلنبورگ فورپومرن، پیشتاز است. یکی از این زیرساختها نیاز ما به ارتباطات خوب اینترنتی در فضای ایالتی و شهرهاست.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار