اراک؛

آمادگی فوریت های پزشکی درایام نوروز

آمادگی 46 پایگاه فوریت پزشکی به مسافران نوروزی

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان مرکزی گفت: ۴۶ پایگاه فوریت پزشکی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی اراک، دانشکده علوم پزشکی ساوه و دانشکده علوم پزشکی خمین آماده خدمت‌رسانی در قالب طرح سلامت نوروزی هستند.
خشنودی با اشاره به فعالیت فوریت‌های پزشکی در ایام نوروز افزود: در راستای خدمت رسانی به مسافران نوروزی 46 پایگاه فوریت پزشکی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی استان آماده ارائه خدمت هستند.
وی افزود: این پایگاه‌ها با بیش از 60 آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس که به‌صورت 24 ساعته و آماده‌باش هستند، تمامی نیروهایی که در سطح استان در سطح  دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند 251 نیروی عملیاتی بوده که به صورت روزانه فعال هستند و می‌توانند در بحث مصدومان احتمالی در این ایام خدمت‌رسانی کرده و یا در مواقع بحرانی مثل بارش برف مسافران را در پایگاه‌های بین راهی اسکان دهند.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان مرکزی گفت : تمام بیمارستان‌های سطح استان در آماده‌باش کامل قرار دارند و علاوه بر این هم در بخش درمان، بخش بهداشت و نظارت بر اماکن فروش مواد غذایی و همین‌طور اماکن اقامتی که ممکن است در سطح استان داشته باشیم، نظارت کامل مرکز بهداشت هم وجود دارد.
خشنودی افزود: در بخش غذا و دارو هم آمادگی داریم و در ایام تعطیل روزانه نظارت کامل انجام می‌شود، این بازرسی‌ها توسط اکیپ‌های مشخص‌شده انجام می‌شود.
وی با اشاره به استفاده از توان بخش خصوصی در ارائه خدمات فوریت پزشکی گفت: با توجه به دستورالعملی که از وزارت بهداشت رسیده، در استان‌هایی که مهمان‌پذیر هستند و اقامت بیشتری دارند تا 50 درصد از ظرفیت بخش خصوصی می‌توان استفاده کرد اما در استان ما با توجه به گذری بودن مسافران، این رقم 25 درصد است.
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان گفت: این رقم را تا 33 درصد افزایش داده‌ایم و در برخی موارد استفاده از این بخش تا 50 درصد هم می‌رسد.
انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.