کرمانشاه؛

شناسایی هشتمین کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از شناسایی هشتمین کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛نادر پرور گفت: روستای کهریز از توابع شهرستان کرمانشاه نیز درگیر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان شده و شمار کانون های تشخیص داده شده به هشت مورد رسید.

وی با بیان اینکه طیور بومی در این روستا درگیر بیماری شده‌اند، ادامه داد: خوشبختانه طیور صنعتی استان همچنان عاری از این بیماری هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به نظارت‌های بهداشتی و شرعی بدون وقفه کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار در کشتارگاه‌های استان، جای هیچ نگرانی برای استفاده شهروندان از مرغ خروجی از این کشتارگاه ها نیست.

پرور با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایان سال و افزایش مصرف محصولات پروتئینی، به شهروندان توصیه کرد: از مرغ‌های بسته بندی شده استفاده کنند و از خرید کشتار غیرمجاز خودداری کنند.

به گفته این مسئول، تخم مرغ نیز باید از مراکز معتبر تهیه شود.

وی همچنین به روستاییان توصیه کرد: فضای نگهداری طیور بومی خود را با فنس جداسازی کرده و از ارتباط طیور بومی با پرندگان وحشی خودداری کنند و تلفات طیور را به نزدیک ترین مرکز دامپزشکی و یا از طریق سامانه تلفنی 1512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه گزارش دهند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: مرغداری‌ها نیز برای پیشگیری از شیوع آنفلوآنزای پرندگان باید مسائل و نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای را در واحدهای خود رعایت کرده و از ورود و خروج‌های غیرضروری افراد و وسایل نقلیه به این واحدها جلوگیری کنند.

 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.