سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: فاز اول بزرگترین کارخانه داروسازی خاورمیانه در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛حجت الله بیرانوند در این رابطه اظهار داشت: فاز نخست کارخانجات دارویی "بایر افلاک" ازنا بزرگترین کارخانه داروسازی خاورمیانه دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری 140 میلیارد تومانی بخش خصوصی در این طرح گفت: فاز نخست کارخانه بایر افلاک با 90 درصد پیشرفت کاری به ساخت داروهای دامی اختصاص دارد که در 10 هزار متر مربع فضای تولید، 250 قلم دارویی دامی را در هفت خط مجزا تولید خواهد کرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: فاز دوم این کارخانه هم که به داروهای انسانی اختصاص دارد در16 هزار مترمربع فضای تولید 500 قلم دارو را در 12 خط مجزا تولید می کند که اغلب آنها داروهای ویژه بیماران سرطانی خواهد بود.

وی به پیشرفت 20 درصدی واحد فاز دوم کارخانه بایر افلاک اشاره کرد و گفت: با توجه به سرعت مطلوب در اجرای طرح، این واحد نیز تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

بیرانوند یادآور شد: کارخانه داروسازی ازنا در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع در منطقه ویژه اقتصادی ازنا در حال احداث است که در زمان بهره برداری زمینه اشتغال به کار 500 نفر را منطقه فراهم می کند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان افزود: هم اکنون لرستان با دو کارخانه اکسیر و داملران در شهرستان بروجرد 10 درصد داروهای انسانی و50 درصد داروهای دامی کشور را تامین می کند.

وی بیان داشت: این در حالیست که 50 درصد صادرات دارویی کشور نیز به این استان اختصاص دارد.

بیرانوند تصریح کرد: با بهره برداری از کارخانه بایر افلاک که مطابق با استاداردهای روز جهان در دست ساخت است لرستان به قطب تولید داروهای دامی و انسانی در ایران تبدیل خواهد شد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.