صدور حکم نهایی تخلیه مخازن آمونیاک حیفا

دادگاه رژیم صهیونیستی حکم نهایی تخلیه مخازن آمونیاک در بندر حیفا را از ترس حملات موشکی حزب الله لبنان صادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از المیادین، دادگاه حیفا به بحث ها درباره مخزن آمونیاک در این شهر پایان داد و دستور نهایی تخلیه آن را برای جلوگیری از وقوع فاجعه احتمالی در هر جنگی در آینده با حزب الله صادر کرد.

المیادین در گزارشی در این خصوص نوشت: اسرائیل دیگر نمی تواند خطر مخازن آمونیاک در شهر حیفا را که مانند بمب هسته ای ساعتی عمل می کند، تحمل کند. حکم دادگاه اسرائیلی درباره لزوم تخلیه مخازن آمونیاک و تعطیلی کامل آن به بحث ها در این باره پایان داد. از زمانی که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان این مسئله را مطرح کرد، به دغدغه ای برای اسرائیلی ها تبدیل شده بود. وحشتی که خطر مخازن آمونیاک در اسرائیل در صورت هدف قرار گرفتن با موشک های حزب الله، ایجاد کرد، با هشدارهایی از سوی بزرگترین کارشناسان اسرائیلی همراه شد.

همچنین دان شختمان کارشناس اسرائیلی برنده جایزه نوبل شیمی به کانال اول تلویزیون این رژیم گفت: نصرالله به مدت سی سال در معامله مربوط به مخازن آمونیاک مطرح نبود، اما او این مسئله را مطرح کرد. این مخازن و نیز خط لوله های آن مشکل آفرین است. اما مشکل خطرناکتر احتمال حمله موشکی به کشتی حامل آمونیاک است که هر ماه دو بار در حیفا پهلو می گیرد. یک موشک لاو در صورت شلیک شدن به طرف این کشتی می تواند آن را به هوا پرتاب کند. ده هزار تن ماده آمونیاک به آسمان بلند و با باد پخش خواهد شد و هر کسی که در مسیر باشد، خواهد مرد.

یک اسرائیلی در حیفا گفت: من از ترس می لرزم و نمی توانم چشم بر روی هم بگذارم. من با وحشت مرگ آوری روبرو شده ام.

از زمانی که حزب الله تهدید کرد مخازن آمونیاک را به بمب هسته ای ساعتی تبدیل خواهد کرد، اعتراضات مؤسسات مختلف در اسرائیل و شهرک نشینان ادامه داشته است.

کارشناسان می گویند این بمب می تواند باعث بروز فاجعه بی سابقه ای برای اسرائیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار