کرمانشاه؛

ارتقاء بهره‌وری سیاست‌های بالا به پایین

معاون سازمان ملی بهره‌وری گفت: در زمینه ارتقاء بهره‌وری سیاست‌های بالا به پایین جواب نمی‌دهد و کار باید از مردم شروع شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛محمد جواد حضوری معاون سازمان ملی بهره‌وری در اولین جشنواره "بهره‌وری و اقتصاد مقاومتی"گفت: در یکی از بندهای این سیاست‌ها تاکید ویژه‌ای بر بهره‌وری و ارتقاء آن شده است.

وی با بیان اینکه نیازهای بشر نامحدود است، گفت: برای تامین این نیازهای نامحدود منابع محدودی در اختیار داریم و در همین راستا باید بتوانیم با این منابع محدود با افزایش بهره‌وری پاسخگوی بخش زیادی از نیازهایمان باشیم.

حضوری به ذخایر نفت کشور اشاره کرد و افزود: ذخایر عظیم نفتی می‌توانست سکوی پرتابی برای توسعه کشور باشد، اما متاسفانه شاهدیم که هرجا با کمبود اعتبار و بودجه مواجه می‌شویم سراغ نفت می‌رویم و عملا نفت برای کشور ما تبدیل به اتلاف منابع شده است.

وی با اشاره با بیان اینکه تمام سیاست‌های ارتقا بهره وری کشور از بالا به پایین است، گفت: اصل و اهمیت مسئله اینجاست که این کار باید از افراد جامعه شروع شود.

وی افزود: ما باید فرهنگ بهره‌وری را نهادینه کنیم، زیرا با فشار و دستورالعمل شاید یک مدت رعایت شود، اما با برداشته شدن فشار، جامعه به وضعیت قبلی بر می‌گردد.

حضوری تصریح کرد: باید مردم را حساس کنیم و فرهنگ و وجدان کاری شخصی تک تک ما باید تغییر کند تا بتوانیم از همه آنچه که در اختیار داریم، بهترین و بیشترین بهره را ببریم.

این مقام مسئول یادآور شد: اگر هر یک از ما به اندازه خود در مصرف آب صرفه جویی کرده، انرژی کمتر مصرف کند و در محیط خانه خود کشت سبزیجات داشته باشد، قطعا در مقیاس وسیع بهره وری و صرفه جویی زیادی برای سرمایه های کشور خواهد داشت.

معاون سازمان ملی بهره‌وری در ادامه از اجرای "چرخه ملی بهروری" در چند نهاد کشور خبر داد و اظهار کرد: در این طرح یازده نهاد از وزارت صنعت و معدن، دو نهاد از بخش انرژی، دو نهاد از بخش کشاورزی، یک نهاد از بخش خدمات و یک نهاد از شهرداری‌های کشور انتخاب شده است.

وی افزود: در این نهادها "چرخه ملی بهره‌وری" اجرا شده و تلاش ما این است طی این طرح بتوانیم هشت تا 10 درصد بهره‌وری را در این نهادها افزایش دهیم.
 
انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار