معاون سازمان فضایی گفت: نقش پررنگ فناوری فضایی در توسعه اقتصادی کشور با توجه به کاربردهایی که می‌تواند در زندگی داشته باشد و می‌توان به سودآورترین فعالیت اقتصادی باشد.

خبر عید / آقاجانی / 30 اسفند
محمد همایون صدر معاون سازمان فضایی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: توسعه فناوری بومی صدرصد در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و فرمایش‌های رهبری است.
 
وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی نیست و ما در داخل کشور بیشتر موارد را خودمان انجام می‌دهیم.
 
معاون سازمان فضایی ایران افزود: شرکت‌هایی که توان تولید یک محصول فضایی را داشته باشند به شدت مورد حمایت دولت هستند و از آن‌ها استقبال می‌شود.
 
همایون صدر بیان کرد: در حال حاضر شرکت‌های داخلی که تحت عنوان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه فضا در حال فعالیت هستند از سوی معاونت علمی فناوری رییس جمهوری مورد حمایت قرار می‌گیرند.
 
وی تصریح کرد: سیاست مجموعه فضایی کشور این است که یکسری پروژه‌های بومی سازی را همزمان با در اختیار گرفتن دو ماهواره اجرایی کند و این ماهواره‌ها ماموریت تامین نیاز‌ها را تا فعال شدن پروژه‌های داخلی و سرانجام گرفتن آن‌ها بر عهده خواهند داشت.
 
همایون صدر در مورد ماهواره بومی مخابراتی عملیاتی گفت: برای این هدف سال‌ها است که زحمت کشیده شده و ما به دنبال این هستیم که بعد از برجام ماهواره مخابراتی عملیاتی ایرانی را که صدرصد از داخل کشور کنترل کنیم.
 
وی افزود: این در حالی است که اکنون کشورهای حوزه خلیج فارس نیز به اهمیت فناوری فضایی پی برده‌اند و در حال سرمایه گذاری‌های عظیم در این حوزه هستند.
 
معاون سازمان فضایی ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد فناوری فضایی برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان شغل ایجاد کرده و اقتصاد جهانی را به خوبی رشد داده است.
 
همایون صدر بیان کرد: این سازمان به دنبال انجام برنامه تدوین شده توسط شورای عالی فضایی کشور است و در ابتدای دولت یازدهم سازمان فضایی یک سری پروژه‌های نیمه تمام را که انجام آن پنج سال به درازا کشیده بود تحویل گرفت، اکنون نیز در حال به سرانجام رساندن این پروژه‌ها هستیم.
 
وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه کشور نیز اهمیت فناوری فضایی را در توسعه اقتصادی به خوبی درک کرده، این فناوری به صورت کاملا هوشمندانه در ردیف اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.
 
معاون سازمان فضایی یادآورشد: همه کار‌ها را نمی‌شود در داخل کشور انجام داد و باید از تکنولوژی‌های روز دنیا در جهت ارتقاء دانش فنی داخل استفاده کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار