همدان؛

ضبط و معدوم سازی 80 تن لاشه گوشتی غیر قابل مصرف در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ضبط و معدوم‌سازی ۸۰ تن لاشه گوشتی در کشتارگاه‌ های همدان خبر داد .

ضبط و معدوم سازی 80  تن لاشه گوشتی غیر قابل مصرف در همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود رسولی با اشاره به اینکه این میزان معدوم سازی در ۱۱ ماهه امسال انجام شده است افزود: 81 هزار و838 مورد از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان بازدید شده است.

وی ادامه داد: 305 هزار و 336 کیلوگرم از فرآورده‌های بازرسی شده غیرقابل مصرف بوده که ضبط شده است، همچنین 385 مورد تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده است.

رسولی با اشاره به آغاز اجرای طرح درج لیبل با مشخصات دام بر روی لاشه‌های گوشتی خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح و نصب لیبل‌ها بر روی لاشه‌های گوشتی همشهریان می‌توانند از جنس و نوع دام و گوشتی که خریداری می‌کنند آگاه شوند.

وی با بیان اینکه دو مصوبه و طرح اخیرا در دامپزشکی همدان اجرایی شده است، تصریح کرد: این دو طرح در راستای اجرای حقوق شهروندی در همدان آغاز شده و امیدواریم از مشارکت و حمایت واحدهای عرضه کننده و مردم در اجرای این دو طرح برخوردار شویم.

رسولی اظهار داشت: طرح نخست در راستای بسته‌بندی آلایش دامی در کشتارگاه‌های صنعتی همدان و دومین طرح نیز پیرامون درج لیبل‌ها با ذکر نوع و جنس دام است. این طرح در راستای شفاف‌سازی خرید مردم بسیار حائز اهمیت است و حدود 10 روز است که این طرح در سطح همدان اجرایی شده است.

انتهای پیام/ ج

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.