یزدانی مطرح کرد؛

تأمین ۱۴ هزار تن میوه برای شب عید

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: برای عید امسال با همکاری وزارت جهاد کشاورزی ۱۴ هزار تن میوه تأمین خواهد شد.

تأمین ۱۴ هزار تن میوه برای شب عیدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری که به مناسبت استقبال از بهار ۹۶ در شهرداری مرکز برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه این معاونت اظهار داشت: امسال در بحث احداث بوستان و مناسب سازی ۲۲ پارک اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی افزود: در خصوص پل‌های عابر پیاده مکانیزه و غیرمکانیزه روند مثبتی داریم و شاهد افزایش پل های مکانیزه در مناطق جنوبی شهر تهران هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پل های مکانیزه اورهال شده و ۹۸ پل مکانیزه مورد نوسازی قرار گرفته است.

یزدانی با تاکید بر اینکه در حوزه تردد، معلولان در فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار و سازمان بهشت زهرا(س) با مشکلاتی رو به رو بودند، گفت: هم اکنون شرایطی فراهم شده که معلولان و جانبازان به راحتی بتوانند در این محله ها تردد کنند.

وی با اشاره به بحث نوسازی و بازسازی آبخوری های سطح شهر تهران، افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار چشمه آبخوری در معابر و پارک‌های سطح شهر نصب و همچنین تعدادی بازسازی شده اند‌.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۸ سقاخانه بیش از ۸۵ درصد به روز رسانی شده اند، تصریح کرد: در بحث آبنماها نیز یک هزار و ۲۵۵ آبنما به روز رسانی شده اند.

یزدانی با بیان اینکه اقدام به شناسایی مراکز و نقاط بی دفاع شهری در شهر تهران کرده ایم، تصریح کرد: زمین های خالی و رها شده ای در سطح مناطق و محلات شهر تهران وجود دارد که از هر منطقه دو مورد شناسایی شده و همه را تا پایان سال ساماندهی خواهیم کرد.

وی به طرح تفکیک پسماند از مبدأ در ساختمان های بالای ۵۰ واحد اشاره کرد، افزود: در شهر تهران ۱۷۳ شهرک و ۹۰۰ ساختمان بالای ۵۰ واحد داریم که در همه آن ها طرح تفکیک از مبدأ را آغاز خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه قصد داریم مخازن اطراف این شهرک ها و مجتمع ها را جمع آوری کنیم، گفت: با این امر می توانیم زیبایی بصری فضاهای این محله ها را تامین کنیم.

یزدانی ادامه داد: در حال حاضر بیشترین شهرک ها را در منطقه ۵ و کمترین شهرک را در منطقه ۱۲ شهر تهران داریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هزار هکتار به فضای سبز شهر تهران اضافه شده است، تصریح کرد: با این امر کمربند فضای سبز شهر تهران به ۳۹ هزار و ۱۰۰ هکتار رسیده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه بیشترین سرانه فضای سبز در محدوده منطقه ۴ قرار دارد، گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار اصله نهال در آستانه سال جدید به شهروندان داده شده است.

وی ادامه داد: تلاش کردیم تا گل لاله در بیشتر بوستان های مناطق ۲۲ گانه نصب شود به گونه ای که امسال ۴ میلیون گل لاله و ۱۴ هزار متر مربع فرش گل کاشته شده است.

یزدانی با تاکید بر اینکه فضای سبز در ۲۱ بوستان به مساحت ۲۸ هکتار در حال انجام است، گفت: ۳۰ هزار متر مربع کف پوش بازی کودکان و ۱۰۰ دستگاه ست ورزشی در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: امسال شاهد افتتاح بوستان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتاری مزرعه خانواده در منطقه ۱۴، بوستان نابینایان در منطقه ۸ ، بوستان ویژه گیاهان دارویی در منطقه ۹ هستیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به بهره برداری از ۱۵ بازار میوه و تره بار تا پایان سال جاری، اشاره کرد و گفت: امسال ۲۰ بازار میوه و تره بار به صورت فروشگاهی در دستور کار قرار گرفته است.

یزدانی با بیان اینکه ۱۴ هزار تن میوه برای شب عید تأمین شده است، افزود: امسال طرح سبد مهربانی را در ۱۲۹ بازار میوه و تره بار شهر تهران اجرایی خواهیم کرد.

وی به طرح استقبال از بهار در ورودی شهر تهران اشاره کرد و گفت: مناطق ۱۵،۲۲ ،۴ ،۱۹ و ۲۰ آماده استقبال از  مسافران نوروزی خواهند بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ۴۰۰ هکتار درختکاری در اطراف و حاشیه پارک‌های جنگلی چیتگر و لویزان انجام شده است، تصریح کرد: در بوستان‌های جنگلی شهر تهران همانند چیتگر و لویزان نیز اقدامات ویژه‌ای برای ایام نوروز انجام شده است.

یزدانی با اشاره به اقدامات سازمان زیباسازی شهرداری تهران یادآور شد: ۳۰ اثر دیوارنگاری هنرمندان منتخب جشنواره‌های مختلف در حد فاصل چهارراه ولیعصر(عج) تا میدان تجریش نمایش داده می شوند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ مجسمه حجمی، ۱۰۰ مورد نقاشی دیواری، ۵۹ مورد نقاشی دیواری مدارس از دیگر اقدامات سازمان زیباسازی است، تصریح کرد: برگزاری جشنواره تخم مرغ‌های نوروزی با نمایش ۳۰۰ اثر منتخب نیز در دستور کار سازمان زیبا سازی قرار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: به مناطق مجوز گذاشتن تا سقف ۴۰ سفره هفت سین داده شده و ۳۴ اثر منتخب جشنواره‌های دو سالانه نیز در سطح شهر تهران به نمایش گذاشته خواهند شد.

یزدانی به اجرای مبلمان ویژه میدان‌های محمدیه، راه آهن و انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: ۵۰۰ ست مبلمان برتر جشنواره‌های مختلف شهر تهران در میادینی همچون انقلاب و سایر نقاط شهر تهران اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: میدان‌های انقلاب، فردوسی، پل‌های کاروانسراسنگی ۱ و ۲ برای ایام نوروز نورپردازی خواهد شد و  ۶۰ اثر نیز به عنوان نمادهای نوروزی در سطح شهر تهران قرار خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران افزود: ۱۱ میدان در سال ۹۵ و تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

یزدانی اضافه کرد: برابر وعده قبلی برای افتتاح ۳۰ بازار تا پایان‌امسال، تاکنون ۱۱ مورد به بهره برداری رسیده و ۱۵ بازار نیز تا قبل از پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: همچنین ۴ بازار نیز در ایام تعطیلات نوروز آماده بهره برداری خواهند شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در ایام نوروز ۱۴ هزار تن میوه شب عید را توزیع خواهد کرد، گفت: این اقدام با همکاری وزرات جهاد کشاورزی صورت می گیرد.

یزدانی ادامه داد: همچنین ۱۲۹ بازار این سازمان توزیع سبدهای مهربانی را انجام خواهند داد و در ۷۲ بازار سطح شهر تهران اهدای میوه رایگان به کودکان انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: امسال زباله‌های حجیم در سطح شهر تهران توسط سازمان مدیریت پسماند جمع آوری خواهند شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: سازمان بهشت زهرا (س) نیز آمادگی دارد محیط این مکان مقدس را برای حضور شهروندان در جمعه پایانی سال مهیا کند و برای رفع و کنترل ترافیک نیز با پلیس راهور برای روانسازی ترافیک این روز هماهنگی‌های لازم انجام شده و تابلوهای اطلاع رسانی نیز در سطح بهشت زهرا (س) نصب شده است.

یزدانی با بیان اینکه حدود ۵۰ هکتار درختکاری در بهشت زهرا(س) انجام خواهد شد، یادآور شد: برنامه‌های هر ساله سازمان بهشت زهرا(س) همچون غبار روبی مزار شهدا نیز امسال انجام می‌شود و در زمان تحویل سال جدید اهدای گل و گلدان به شهروندان در این مکان انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک بازار میوه و تره بار نیز در بهشت زهرا(س) احداث خواهد شد، افزود: با این امر شهروندان می توانند از خدمات ارایه شده در این مکان استفاده کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به بهره برداری 7 ایستگاه آتش نشانی جدید در سطح شهر تهران طی روزهای آینده، گفت: این ایستگاه ها در منطقه ۱۸، کوی فراز سعادت آباد، جاده خراسان، محدوده تونل نیایش و میدان شوش افتتاح خواهند شد.

یزدانی اضافه کرد:سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران برای برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال آمادگی کامل دارد و با شناسایی مکان‌های پر تردد و حادثه خیز، نیروهای خود را برای چهارشنبه آخر سال در این مکان‌ها مستقر خواهد کرد.

وی افزود: نسبت به برگزاری این مراسم اطلاع رسانی و آموزش‌های دقیقی به شهروندان داده خواهد شد تا با این امر از بروز هر گونه حادثه دلخراشی جلوگیری شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران به اتمام 6 هکتار از فاز دوم باغ پرندگان تا پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: قطعا تا پایان سال این بوستان به صورت کامل به بهره برداری نمی رسد اما تلاش می کنیم تا 6 هکتار آن را افتتاح کنیم.

وی با بیان اینکه بلوار کشاورز نیز به صورت یک باغ راه زیبا در سطح شهر تهران اجرایی می شود، تصریح کرد: تا پایان فروردین ماه بلوار کشاورز آماده حضور شهروندان خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به آماده سازی شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه کتاب، گفت: مسئولیت آماده سازی شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب به معاونت خدمات شهری سپرده شده و در این خصوص جلسات متعددی جهت هماهنگی با بخش‌های مختلف از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

یزدانی با اشاره به آماده سازی ۴۰۰ هکتار زمین خریداری شده از زمین‌های آستان حضرت امام(ره) برای ساخت بهشت زهرا(س) جدید، گفت: این زمین‌ها جنب بهشت زهرا(س) فعلی قرار گرفته و برای احداث بهشت زهرا(س) ۲ مراحل آماده سازی را طی می‌کند. 

وی ادامه داد: امیدواریم تا پیش از پایان سال جاری بتوانیم ۵۰ آمبولانس جدید را به ناوگان بهشت زهرا (س) وارد کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده برای ساخت بوستان بیش از ۷ میلیارد تومان هزینه می شود.

یزدانی به اقدامات انجام شده در بوستان جنگلی یاس اشاره کرد و افزود: هم اکنون روزهای تعطیل شاهد جمعیت بسیار زیاد در این بوستان هستیم و این امر نشان از تکمیل این بوستان دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار