کرمان؛

2300تن ماهی دراستان تولید شد

2300 تن گوشت سفيد از استخرهای پرورش ماهی استان در سال 95برداشت شد.

2300تن ماهی دراستان تولید شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان بنا به اعلام روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی استان كرمان، رها ابوالقاسمی مدير شيلات جهادکشاورزی گفت: در سال 95 تعداد چهارصد و سه واحد پرورش ماهی با توليدی معادل 2300 تن در استان در حال فعاليت می باشد.

وی افزود: سياست آبزی پروری در استان استفاده از فضاهای موجود و خرد می باشد و دو رويكرد پرورش و ترويج مصرف آبزيان در دستور كار اين مديريت قرار دارد

ابوالقاسمی از توسعه پرورش ماهيان خاوياری خبر داد و گفت: پرورش ماهيان خاوياری از سال 94 آغاز و تا كنون 6500 قطعه ماهي خاوياری به استان وارد شده و 18 تن گوشت قابل استحصال می باشد.

ابوالقاسمی با اشاره اينكه در استان كم آب مانند كرمان وجود استخرهای ذخيره پتانسيل خوبی براي پرورش آبزيان می باشد، گفت: جهت ترويج پرورش و مصرف آبزيان 68 دوره آموزشی برگزار شده و در حوزه ترويج مصرف آبزيان با برگزاری كلاس های  طبخ انواع آبزيان و برگزاری جشنواره غذاهای دريايی در نقاط مختلف استان به عنوان غذای سلامتي از سياست های اين مديريت مي باشد.

وی با بيان اينكه در استان آبهاي شور و بلا استفاده وجود دارد، گفت: اين آبها قابليت پرورش آرتميا مانند منطقه نوق شهرستان رفسنجان را دارد كه در حال حاضر سايت پرورش آرتميا در اين منطقه فعال مي باشد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار