مشهد؛

اجرای طرح ملی خادم «خانواده آماده در مخاطرات»

با هدف آماده سازی مردم در برابر حوادث، ارتقای توانمندی آن‌ها برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه در شهرستان تربت جام طرح ملی خادم «خانواده آماده در مخاطرات» اجراشده است.

علی کاظمی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تربت جام در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در اجرای طرح ملی خادم، افراد متخصص و آموزش دیده جمعیت هلال احمر به درب منازل مراجعه کرده و مباحث امدادی و مدیریت بحران در خانواده به صورت چهره به چهره با محوریت بالا بردن شاخص آمادگی خانواده در مخاطرات برای خانواده‌ها در مدت یکسال و با مراجعات ماهانه و در مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه ارائه می‌شود.
وی هدف اصلی از اجرای طرح را آماده شدن در برابر حوادث و بلایا دانست و افزود: هر فرد باید بتواند به هنگام وقوع حوادث و بلایا از خود و سایر اعضای خانواده خود مراقبت کند و با رعایت توصیه‌های این طرح، اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تربت جام تصریح کرد: طرح ملی خادم یک تلاش دسته جمعی برای آموزش خانواده‌های ایرانی و افزایش تاب آوری آنان در برابر مخاطرات است که این طرح با آموزش یکهزار و ۱۰۰ نفر خانوار در مناطق مسکن مهر، فرهنگیان فاز ۱، خیابان کلالی، روستای خرم آباد در این شهرستان اجرا می‌شود و فاز اول این طرح در اسفند ۹۵ اجرا گردید.
کاظمی افزود: متاسفانه آمادگی خانواده‌های تحت پوشش شهرستان ۸ درصد می‌باشد یعنی در صورت بروز هرگونه حادثه و بحران در شهرستان از هر خانواده تربت جامی به صورت میانگین فقط ۸ خانواده آمادگی مناسب مقابله با مخاطرات را دارا می‌باشند که جمعیت هلال احمر شهرستان تربت جام به دنبال آموزش و اجرای ۵ ساله این طرح امیدوار است این شاخص به عدد ۳۰ برسد.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار