در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان عنوان شد:

انتقاد شاعری از عملکرد صندوق بیمه محصولات/ ۵۰ درصد تالاب‌ها از بین رفته است

شاعری گفت:عملکرد ضعیف صندوق بیمه محصولات کشاورزی موجب شده که دیگر مردم به صنعت بیمه اعتمادی نداشته باشند .

علی محمد شاعری رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راهکارهای ارتقای منابع طبیعی در برنامه ششم توسعه اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه در راستای حفاظت از منابع طبیعی اقداماتی نظیر اجرای طرح تنفس و ممنوعیت بهره برداری از جنگل، اجرای سالانه ۲ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در دستور کار قرار گرفته چرا که این امر نقش بسزایی در جلوگیری از فرسایش خاک، تخریب سرزمین و حفظ منابع آبی دارد.

وی در خصوص آخرین اقدامات مقابله با ریزگرد‌ها افزود: با توجه به پدیده ریزگرد‌ها سالانه ۳۰۰ هزار هکتار عملیات بیابان زایی خواهیم داشت، چرا که این امر در مقابله و کنترل کانون‌های اصلی ریزگرد‌ها تاثیر گذار است.

شاعری با بیان اینکه احیای تالاب‌ها در دستور کار قرار گرفته، گفت: با توجه به آنکه تا کنون ۵۰ درصد تالاب‌ها از بین رفته احیای تالاب می‌تواند روند تخریب و خشک شدن را کند نماید.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس و منابع طبیعی ادامه داد: با تقویت یگان حفاظتی منابع طبیعی و محیط زیست در نظر داریم که ضریب حفاظت جنگل در برنامه ششم توسعه را از ۶۰ درصد به صد درصد افزایش دهیم.

به گفته وی در زمینه حفاظت از منابع آب تصمیماتی اخذ شده به طوریکه سالانه ۶۶ هزار هکتار اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شوند.

***انتقاد شاعری از عملکرد صندوق بیمه

شاعری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی اظهار داشت:افزایش تولید از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است که بدین منظور با خودکفایی گندم، افزایش ضریب خوداتکایی برنج و همچنین افزایش تولید ۴۰ درصدی مرکبات این اهداف تحقق یافته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از افزایش ۱۱۵ میلیون تنی محصولات کشاورزی، دامی و آبزیان خبر داد و اضافه کرد: با این وجود در بخش صادرات ضعیف عمل شده از این رو انتظار می‌رود که وزارت جهاد کشاورزی مدیریت بهتری در جهت افزایش تقاضا در بازارهای بین الملل اعمال نماید تا کشاورزان به درآمد پیش بینی شده برسند.

وی با انتقاد از عملکرد صندوق بیمه محصولات کشاورزی افزود: عملکرد ضعیف صندوق بیمه محصولات کشاورزی موجب شده که دیگر مردم به صنعت بیمه اعتمادی نداشته باشند چرا که این صندوق در مدیریت بحران ناشی از رخدادهای طبیعی ضغیف عمل کرده است.

شاعری ادامه داد: با توجه به سرمای غیر مترقبه استان‌های شمالی بخش قابل توجهی از مرکبات از بین رفت که وزارتخانه در چنین شرایطی به جای حمایت نسبت به واردات میوه تصمیماتی اتخاذ نمود که همین امر افزایش واردات و کاهش صادرات را در بر دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار