«احمد» باید 9 سال در انتظار آن «عزیزی» می‌ماند که برایش شعر گفته بود!

یکی از شعرهای فوق العاده مرحوم احمد عزیزی «یاس‌ها پیغمبران خانه‌اند» در وصف حضرت زهرا (س) سروده شده است.

احمد یوسف‌زاده نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص خبر درگذشت احمد عزیزی گفت: آن مرحوم شاعری از نسل انقلاب بود که شعر دفاع مقدس و انقلاب را خیلی خوب نمایندگی کرد. من خود شخصا در سال‌هایی که تازه از اسارت برگشته بودم با وی آشنا شدم؛ چون قبل از اسارت شناخت زیادی از او نداشتم اما بعد از آزادی یعنی در سال های 69 - 70 آثاری از ایشان به چاپ رسید و من به این طریق با آن مرحوم آشنا شدم.

وی افزود: یکی از شعرهای فوق العاده مرحوم احمد عزیزی «یاس‌ها پیغمبران خانه‌اند» است که در وصف حضرت زهرا (س) سروده شده و به طور کلی می‌توان گفت بسیاری از افراد و علی الخصوص نسل جوان از اشعار این شاعر استفاده کرده‌اند. احمد عزیزی به مدت 9 سال در فضای بین مرگ و زندگی به سر بردند و مقام معظم رهبری هم به ایشان علاقه‌مند بودند و در سفر به کرمانشاه، با حضور بر بالین این شاعر انقلاب آرزوی سلامتی داشتند. اما در نهایت قسمت چیز دیگری بود و ظاهرا احمد باید 9 سال در انتظار آن عزیزی که برایش شعر گفته بود، می‌ماند. 

یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: به هر حال احمد عزیزی شاعری بود که ارزش های انقلاب و دفاع مقدس را منعکس کرد و شیوه نویی را در شعر و علی الخصوص شطحیات ایجاد نمود. مثنوی‌های پرشور او سرمشقی برای جوانان بود. من به شخصه خیلی از ایشان یاد گرفتم و به اشعارشان بسیار علاقه‌مند بودم. درگذشت آن مرحوم را به همه آن‌هایی که این شاعر آیینی را دوست داشتند، تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم که خداوند روحشان را با حضرت زهرا (س) محشور نماید. 


انتهای پیام/     
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.