کرمان؛

صرفه جویی 180 میلیارد تومانی آموزش و پرورش کرمان

سالیانه 180 میلیارد تومان از طریق مدیریت منابع انسانی در آموزش و پرورش استان کرمان صرفه جویی و در امر کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد محسن بیگی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت:مدیریت منابع انسانی، لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه در چهار سال گذشته بیش از 39 هزار نفر دانش آموز به آمار دانش آموزان استان افزوده شده است افزود: بر اساس نرم استاندارد کلاسی برای ساماندهی این دانش آموزان باید هزار و 950 نیرو بکار گرفته می شد، این در حالی است که در چهار سال اخیر5 هزار و 483 نفر معلم نیز در استان بازنشسته شده اند.

محسن بیگی خاطر نشان کرد: در سال نود و یک، 78 هزار ساعت حق التدریس در استان کرمان پرداخت می شد که این رقم در سال جاری از طریق مدیریت منابع انسانی به 56 هزار ساعت کاهش یافته است که در حق التدریس فرهنگیان استان هزار و 166 نفر صرفه جویی صورت گرفته است.

وی به جذب 740 نیروی حق التدریس، ورودی هزار و100دانشجومعلم،بکار گیری 300 نفر از طریق ماده 28 و 750 نفر خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش استان اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته و با توجه به اضافه شدن 39 هزار دانش آموز در زمینه ورودی و خروجی آموزش و پرورش استان6 هزار 9 نفر نیرو نیز در آموزش و پرورش استان صرفه جویی شده است.

محسن بیگی با بیان اینکه درآمد های اختصاصی آموزش و پرورش در سال نود و دو6 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است تصریح کرد: درآمد اختصاصی آموزش و پرورش استان به 15 میلیارد تومان تا این لحظه در سال 95 افزایش یافته، که این درآمد از طریق استفاده بهینه از فضاهای مازاد آموزشی، ظرفیت تالارها، رستوران ها و کلینیک ها پزشکی فرهنگیان حاصل شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار