شیراز؛

عرضه3 هزار تن مرکبات انبار شده جهرم برای تامین نیاز بازار شب عید

3 هزار تن مرکبات در انبارها و سردخانه‌های جهرم انبار شده است که عرضه این میوه‌ها برای تامین نیاز بازار شب عید، از هفته آتی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ شهابی مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم  گفت: شهرستان جهرم به عنوان یکی از عمده‌ترین تولیدکنندگان مرکبات استان فارس، از شهرستان‌هایی است که بیشترین خسارت‌های ناشی از بارندگی های اخیر را متحمل شد.

شهابی افزود: شهرستان جهرم با تولید یک میلیون تن مرکبات بیش از 33درصد مرکبات کل استان فارس را تأمین می‌کند و در این زمینه مقام اول استان را دارد که بیشتر ارقام تولیدی مرکبات جهرم، لیموشیرین و لیموترش است چرا که میزان ثمردهی بیشتر، کم‌آفت‌تر بودن و قابلیت انبار مناسب لیموشیرین را تبدیل به نمونه‌ محبوب کشاورزان جهرمی کرده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جهرم 300 هکتار از باغات جهرم را سیل‌زده عنوان کرد و خاطر نشان کرد: بیشترین مناطق و باغ‌های خسارت‌دیده‌ مرکبات در مناطق سیل‌گیر شهرستان چون محمدآباد، باغ عوض، حسین‌آباد قبله و مخک جهرم هستند و به طور کلی، به بیش از 10 تا 15 هزار تن از مرکبات شهرستان به ویژه پرتقال و نارنگی، به دلیل ریزش خسارات وارد شده است.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.