سند اسلامی دانشگاه‌ها دغدغه عمومی نشده است

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: با این که سند اسلامی یک سند خوب و ارزشمند به شمار می‌رود اما هنوز به دغدغه اصلی افراد تبدیل نشده است.

سند اسلامی دانشگاه‌ها دغدغه عمومی نشده است
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در اجلاس ملی شورای هماهنگی فعالیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اظهار داشت: با رویکردهای مکانیکی نمی‌توان عرصه فرهنگ را مدیریت کرد و باید با فهم درست و کارشناسی نسبت به اقتضاعات جامعه، مسیر را تعیین کرد.
 
وی ادامه داد : سند اسلامی سندی خوب و ارزشمندی به شمار می‌آید ولی هنوز به دغدغه افراد تبدیل نشده است و حتی بسیاری از افراد با وجود دغدغه‌مندی حتی یک بار هم این سند را نخوانده‌اند.
 
هاشمی گفت: از نگاه این سند، دانشگاه اسلامی یک نهاد فرهنگی کارآمد و ناصح برای جامعه است که 3 خروجی تئوری علم نافع، تربیت نیروهای پرتوان و ساختار مدیریتی کارآمد را از دانشگاه می‌خواهد.
 
وی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح  کرد: در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تأکید شده است که بخش مهمی از این سند در حال حاضر اجرا می‌شود و بخشی از آن رویکرد تاکیدی و بخشی تکمیلی دارد.
 
وی بیان کرد: دانشگاه بخشی از جامعه و یکی از خرده‌نظام‌های اجتماعی است و اگر ناهماهنگی در رویکردها باشد عوارض غیرضروری ایجاد می‌شود و باید تعاملاتی وجود داشته باشد که این تعاملات در پرتو استقلال دانشگاه‌ها است.
 
هاشمی گفت: استقلال دانشگاه‌ها امتیاز ویژه‌ای نیست و تنها برای این است که دانشگاه به عنوان یک نهاد مستقل پیش برود چرا که اگر این استقلال نباشد دانشگاه نمی‌تواند موثر باشد، تکثر دیدگاه‌ها امر ناپسند نیست و البته اجتناب‌ناپذیر است که در مسیر وحدت قرار گیرد.
 
وی یادآور شد: عرصه فرهنگ جامعه عرصه سیاسی نیست و با رویکردهای مکانیکی هم نمی‌شود آن را مدیریت و اجرا کرد، به همین دلیل باید با فهم درست و کارشناسی، نسبت به اقتضاعات جامعه مسیر خود را تعیین کنیم.
 
معاون فرهنگی وزیر تصریح کرد: مدیریت  فرهنگی نقش بسزایی داشته و نمی توان آن را به حال خود رها کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.