معاون اتاق بازرگانی ایران:

قیمت تمام شده اولیه کالا در کشور بالا است

معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌ها قیمت بالای تمام شده اولیه کالا است، گفت: پرداختن به ماموریت‌های اقتصادی و توسعه صادرات در دستور کار ما قرار دارد.

قیمت تمام شده اولیه کالا در کشور بالا استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،مظفر علیخانی در همایش تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان البرز که پیش از ظهر امروز در اداره صنعت، معدن و تجارت این استان برگزار شد، با اشاره به اینکه اینگونه برنامه‌ها برای فرهنگ‌سازی در کشور در حوزه صادرات لازم است، اظهار داشت: صادرات به معنی رونق تولید، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده است.

معاون فنی و خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه در حوزه تولید و ارتباط با صادرات جهانی تاکید وجود دارد و نخستین گام بحث ظرفیت‌سازی در کشور است، ادامه داد: صادرات باید در 3 دوره کوتاه‌مدت، میان مدت و بلندمدت مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین چالش‌ها قیمت بالای تمام شده اولیه کالا است، بیان کرد: با توجه به معضل قاچاق که به اقتصاد هم ضرر می‌زند، باید این قیمت تمام شده پایین بیاید.

علیخانی با بیان اینکه حضور در بازارهای جهانی به همکاری همگانی نیاز است، اضافه کرد: درونگرایی اقتصاد و برون‌گرایی در صادرات اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه عضویت در سازمان جهانی تجارت گامی موثر برای حضور در بازارهای رقابتی جهانی است، عنوان کرد: پرداختن به ماموریت‌های اقتصادی و توسعه صادرات در  دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار