قزوین؛

ایران شریک اقتصادی قوی برای لهستان

سفیر لهستان در جمهوری اسلامی ایران گفت : سالهاست ایران برای لهستان ، خاور میانه و حتی جهان شریک اقتصادی قوی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛یولیوش گوی وو در سفر هیات اقتصادی لهستان به قزوین و در جمع تجار و بارگانان این استان  اضافه کرد : ایران با توجه به منابع طبیعی زیاد و داشتن رتبه ی اول در زمینه گاز و رتبه چهارم در زمینه نفت در رده بندیهای جهانی پتانسیل اقتصادی زیادی دارد .
 
ایران شریک اقتصادی قوی برای لهستان 
 
وی افزود : ایران در علم و دانش هم جایگاه مناسبی در دنیا دارد و در علم نانو پزشکی هم مطرح است .
 
سفیر لهستان گفت : بازرگانان لهستان آنچه که مناسب بازار ایران است را به ایران عرضه می کنند و حجم معاملات بین ایران و لهستان چند برابر می شود .
 
وی گفت : یکسال از برداشت تحریمها ی ایران گذشته و حجم معاملات چند برابر شده است و مطابق با آمارهای سال ۲۰۱۶ حجم معاملات سه برابر ، صادرات ۸۰ درصد و و واردات ۳۵۰ درصد افزایش داشته است .
 
سفیر لهستان در جمهوری اسلامی ایران گفت : ایران برای لهستان یکی از مهمترین شرکای بازرگانی در خاور میانه است .
 
یولیوش گوی وو ، حمل و نقل ، مواد غذایی ، کشاورزی ، معدن ، گاز ، نفت ، حمل و نقل دریایی ، ماشین الات معدنی و کشاورزی ، انرژی های تجدید پذیر و شهر سازی را از جمله زمینه های همکاری دو کشور ذکر کرد.
 
وی تجهیزات پزشکی ، لباس و لوازم خانگی را از دیگر زمینه ها نام برد .
 
سفیر لهستان در جمهوری اسلامی ایران  گفت : دولت لهستان برنامه ای را با نام به سوی ایران با هدف کاهش زمان تنظیم قرار دادها و تفاهم نامه ها راه اندازی کرده است .
وی اضافه کرد : لهستان از سرمایه گذاران خارجی استقبال می کند.
 
یولیوش گوی وو ، ریسک سرمایه گذاری در لهستان را به دلیل بازار کار وسیع ، وضعیت سیاسی و اقتصادی پایدار و عضویت در اتحادیه اروپا پایین دانست.
 
گفت : این کشور تجربیات موفق خود را در زمینه ی تحولات اقتصادی ، بانکداری ، محیط زیست به ایران منتقل می کند .
 
سفیر لهستان در جمهوری اسلامی ایران همچنین از راه اندازی یک پرواز مستقیم لهستان ایران برای برقراری ارتباط راحتر خبر داد .
 
اندره پیلات معاون رییس اتاق بازرگانی لهستان هم گفت : از سال ۲ هزار با اتاق بازرگانی تهران و برخی شهرهای دیگر روابط داریم و در سالهای اخیر ۳۰۰ تاجر لهستانی وارد ایران شدند .
 
معاون رئیس اتاق بازرگانی گفت: اتاق بازرگانی برای ارتباط بیشتر تاجرهای ایرانی و لهستانی را حمایت می کند بطوریکه در سه ماه اخیر دو هیئت بزرگ ایرانی از خوزستان و آذر بایجان شرقی به لهستان آمدند و از قزوین هم می خواهیم که هیئت بزرگ تجاری قزوین را به لهستان بفرستد .
 
اندره پیلات بااشاره به تجربیات موفق لهستان و ایران گفت : از اتاق بازرگانی لهستان هیئتهای تجاری به ایران سفر و در مورد بازارهای مشترک صحبت می کنند .
 
رییس اتاق بازرگانی لهستان گفت : تبادل اقتصادی این کشور با ایران در سالهای اخیر سه برابر شده است  ولی کافی نیست چون ایران پتانسیل اقتصادی زیادی دارد و لهستان با عضویت در اتحادیه اروپا اقتصادش مدرن شده است .
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.