کرمانشاه؛

ارتقاء جایگاه مرز زمینی «پرویز خان» به رتبه دوم در زمینه حجم ترانزیت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از ارتقاء جایگاه مرز زمینی «پرویز خان» به رتبه دوم در زمینه حجم ترانزیت ورودی کشور در یازده ماهه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بهمن خسروانی گفت: مرز «پرویزخان» در یازده ماهه امسال با اختصاص 15 درصد ترانزیت ورودی کشور، بعد از مرز «شهید رجایی» در جایگاه دوم قرار گرفت.

خسروانی افزود: در یازده ماهه امسال در مجموع هفت میلیون و 106 هزار و 769 تُن حجم کالای ورودی کشور بوده که از این میزان یک میلیون و 35 هزار تن آن از طریق مرز زمینی پرویزخان وارد کشور شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: پس از مرز «شهید رجایی»، مرزهای «پرویزخان»، «بازرگان» و «شهید باهنر» به ترتیب با اختصاص 15، 13 و هشت درصد حجم ترانزیت ورودی کشور به خود به عنوان فعالترین مرزهای کشور در امر واردات کالا به شمار می‌روند.

خسروانی افزود: در مجموع 73 درصد حجم ترانزیت کل کشور به چهار مرز شهید رجایی، پرویزخان، بازرگان و شهید باهنر اختصاص دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مسیر پرویزخان به بندر امام(ره) با ترانزیت یک میلیون و 34 هزار تن کالا پرترددترین مسیر و بیشترین حجم تردد کالا را طی یازده ماهه امسال داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه یادآور شد: عمده‌ترین کالاهای عبوری مازوت، نفتا و انواع پنبه می‌باشد که مازوت با 878 هزار و 217 تُن بیشترین میزان ترانزیت ورودی کالا را به خود اختصاص داده است.


انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار