رییس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی:

15 درصد شکایات مربوط به جراحی‌های زیبایی است

رییس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی گفت: 10 تا 15 درصد شکایات واصله به نظام پزشکی مربوط به جراحی‌های زیبایی و پلاستیک است.

15 درصد شکایات مربوط به جراحی‌های زیبایی است
ایرج خسرونیا رییس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که درخواست برای اعمال جراحی زیبایی و پلاستیک در جامعه رو به افزایش است، اظهار داشت: با زیاد شدن تقاضا برای انجام این نوع عمل‌های زیبایی شاهد ورود بسیاری از افراد غیر متخصص و سودجو برای ارائه این نوع خدمات به متقاضیان هستیم.
 
وی با بیان این که جراحی‌های زیبایی و پلاستیک را باید در زمره جراحی‌های سودآور به حساب آورد؛ افزود: همین مسئله باعث شده، برخی پزشکان که تخصصی هم در حوزه جراحی زیبایی و پلاستیک ندارند، دست به تیغ شوند وحتی در مطب خود نیز چنین جراحی‌هایی را برای مردم انجام دهند.
 
وی کاشت مو، گونه، پلک، برداشتن چربی زیر شکم و سایر خدماتی که در حوزه زیبایی چهره و اندام قرار دارند را یک کار تخصصی عنوان کرد و ادامه داد: انجام این اقدامات باید در تخصص افراد باشد و دور‌های لازم را گذرانده باشند و به صرف پزشک بودن نباید این جراحی‌ها انجام شود.
 
خسرونیا با بیان این که ۶۰ درصد افرادی که متقاضی این نوع جراحی‌های زیبایی هستند باید به روانپزشک مراجعه کرده و از سلامت روان خود اطمینان حاصل کنند، تصریح کرد: بسیاری از بیماران پس از عمل جراحی نیز به دلیل نارضایتی از عمل و این که زیبایی مد نظر خود را دریافت نکرده اند؛ اقدام به شکایت می‌کنند در حالی که قصور یا خطایی در عمل زیبایی رخ نداده است بلکه بیمار به لحاظ روانی و نداشتن اعتماد به نفس فکر می‌کند نتیجه عمل رضایت بخش نیست.
 
وی گفت: بین ۱۰ تا ۱۵ درصد شکایاتی که در نظام پزشکی ثبت می‌شود مربوط به جراحی پلاستیک، نارضایتی از عمل و عمل شدن به دست افراد غیر متخصص در این حوزه است که با بررسی شواهد و مدارک موجود طبق قانون به شکایت‌ها رسیدگی می‌شود.
 
رییس هیئت بدوی سازمان نظام پزشکی با تاکید بر این که افراد هنگام مراجعه برای انجام این نوع اعمال زیبایی به تابلوی مراکز درمانی و پزشکی که برای اینکار انتخاب کرده‌اند حتما دقت کنند، تصریح کرد: قبل ازانجام هر نوع عمل زیبایی فرد باید سابقه پزشک مورد نظر خود را با آگاهی و دقت شناسایی کند تا این اطمینان حاصل شود که عملش توسط یک پزشک متخصص دراین حوزه انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار