تبریز ؛

تاکید بر جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز در شهرستان مرند

فرماندار شهرستان ویزه مرند بر افزایش اکیپ های بازرسی اداره امور آب برای جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ راستگو در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان مرند گفت : در طی سال های گذشته به دلیل حفر چاه های غیر مجاز و استفاده بیش از حد از منابع آبهای زیزمینی شاهد کاهش 58 سانتی متری سطح این آبها در شهرستان مرند بودیم که در طی دو سال اخیر با جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز و اصلاح منسوبات چاه های کشاورزی و نصب کنتورهای هوشمند علاوه بر جبران این میزان کاهش آب شاهد افزایش 8 سانتی متری آب های زیرزمینی در این شهرستان هستیم.
وی افزود : در سال جاری به دلیل جلوگیری از افت آبهای زیرزمینی ، این شهرستان در سطح کشور و استان مقام نخست را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
معاون استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت : در طی سال جاری برای 432 حلقه چاه آب کشاورزی کنتورهئشمند نصب شده است که طبق برنامه ریزی های انجام شده در سال آینده برای 520 حلقه چاه آب کشاورزی نیز نصب خواهد شد.
راستگو گفت : در طی سال جاری به همت امور آب و دستگاه قضایی 90 حلقه چاه آب غیر مجاز مسدود شده است که این اقدام باعث صرفه جویی یک میلیون و 110 سانتی متری آب های کشاورزی شده است.
وی افزود : در سال جاری منسوبات 278 حلقه چاه اصلاح شده است که این عمل باعث صرفه جویی بیش از 37 میلیون مترمکعبی آبهای زیرزمینی شده است.
انتهای پیام / ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار