متکدیان در کشور ساماندهی شوند

آیت الله علوی گرگانی در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام(ره)گفت:مسوولان طرحی برای ساماندهی متکدیان در کشور ارائه دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛مرجع تقلید شیعیان آیت‌الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل کمیته امداد امام(ره) با اشاره به سالگرد تأسیس کمیته امداد امام گفت: نظر و عقیده امام راحل این بود که متکدی و فقیری در جامعه نداشته باشیم.

وی با اشاره به ثواب کمک به فقرا و بیچارگان تاکید کرد: باید نظم و نظامی به متکدیان در کشور داده شود و مسئولان طرحی برای ساماندهی متکدیان ارائه کنند..

آیت‌الله علوی گرگانی بابیان اینکه مرجعیت بیت رفعت و رأفت است، تصریح کرد: پول دادن به متکدیان از سوی بیت مراجع خود ترویج تکدی گری در جامعه است، و ما در این رابطه مسوولیت داشته و انتظار داریم که طرح‌های جدیدی در این رابطه طراحی شود تا حق افراد به‌جا پرداخت شود و گداپروری در جامعه نداشته باشیم.

وی بامعنای کلمه تبذیر گفت: در آیات متعددی، خداوند متعال این واژه را به‌کاربرده است، تبذیر به معنای به‌جا خرج کردن است، از این آیات چنین استفاده می‌شود که گداپروری در جامعه نه‌تنها ثواب ندارد بلکه  حرکت شیطان است ازاین‌جهت باید دقت شود در مصرف پول‌هایی که در اختیار کمیته امداد امام است نهایت دقت صورت گیرد و حق مردم ادا شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به جایگاه سلمان فارسی گفت: از ایشان سؤال شد که از چه راهی به این جایگاه رسیده‌ای، سلمان فارسی پاسخ دادند که رسیدن به این جایگاه به دلیل ادا کردن حق هر چیزی در جایگاه خودش بود.
 
 استاد برجسته حوزه علمیه قم عنوان کرد: کارهای فرهنگی و کمک به ازدواج جوانان امور مهم و بسیار خوبی است که انجام می‌گیرد و در کمیته امداد امام باید بر آن تأکید شود.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۵
شماها به همه فکر کردید ( معتادان ، خلافکاران ، متکدیان و ...) بجز بیکاران تحصیل کرده !!!