مشهد؛

بهبود 2 درصدی معضل بیکاری در مشهد

نماینده مردم مشهد و کلات گفت : در سه سال قبل، بیکاری از 6 و پنج دهم درصد به 14و هفت دهم درصد رسیده و برای پیشگیری از آن در حال حاضر با بهبود 2 درصدی روبرو هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در طی 10 ماه  مجلس جدید، در سطح ملی چهار کار بزرگ اتفاق افتاد که تصمیم گرفته شد تا قانون احکام دائمی توسعه، قوانینی که هر پنج سال تکرار می‌شود دائمی باشند.

سیدامیر حسین قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه برنامه ششم و بودجه با تاخیر زیاد دولت در ارائه لوایح ، شش ماه در کمیسیون تلفیق فرصت نمایندگان را گرفت، افزود: مهم ترین مسئله پیگیری مصوبات حوزه انتخابیه بود که در دولت اخیر تصویب و در دولت جدید معطل مانده پیگیری شد، این موضوعات شامل ستاد تدبیر صنایع بحران زده و کارخانجات بزرگ، مسئله پدیده و میزان بود.

قاضی‌زاده به یکی دیگر از موضوعات پیگیری شده در حوزه انتخابیه اشاره کرد و گفت: برقی شدن قطار مشهد و بیمارستان‌هایی بود که افتتاح آنها نیازمند بودجه دولت است.

وی با اشاره به معضل بیکاری در مشهد افزود: بیکاری یک عامل مهاجرت به کلان شهرها است و در شرق کشور تنها کلانشهر مشهد این مزیت را دارد که به همین دلیل شاهد رشد حاشیه نشینی در این شهر هستیم.

نماینده مردم مشهد و کلات ادامه داد: در این راستا شهرداری، استانداری و سپاه هر کدام بودجه‌ای را اختصاص‌ و دولت نیز 75 میلیارد تومان اعتبار مصوب قانونی برای حاشیه شهر مشهد اختصاص داده است.

قاضی زاده هاشمی گفت‌: با توجه به اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد شده اما عملکرد دستگاه‌های اجرایی تغییر نکرده و پروژه‌های قبلی خود را پیش می‌برند و این در حالی است که در موضوع اقتصاد مقاومتی باید ارزش افزوده را طوری بالا ببریم که منجر به رشد شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشهد 2017 خاطرنشان کرد: این موضوع شامل یک سلسله همایش داخلی و خارجی است که پول بیت‌المال بیهوده صرف آن می شود و به این بهانه بودجه زیارت قطع شد و هزینه 150 پروژه ای که تعریف شده بود صرف همایش می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: رسیدگی به پرونده میزان با آقای بحرینی است اما اینکه در این خصوص بانک صادرات متخلف است محرز شده و مجمع نمایندگان اعتراض کرده‌اند و از بانک مرکزی خواستار برخورد با بانک صادرات شدند.

وی با بیان اینکه برای حاشیه شهر مشهد دو ردیف بودجه اختصاص یافته است، ادامه داد: یکی ردیف شهید برونسی که مربوط به امنیت و دیگری مربوط به پروژه‌های عمرانی و فرهنگی است که 75 میلیارد اختصاص یافته و پارسال نیز حدود 60 میلیارد تومان قرار بود اختصاص یابد که تنها 10 میلیارد در اختیار استانداری قرار گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس به موضوع کشف رود که یک موضوعی قدیمی است، اشاره کرد و گفت: پروژه اصلاح کشف رود در حال پیگیری است ، از ورود فاضلاب خام داخل منطقه باید جلوگیری شود،  مناقصه قرار است انجام شود تا تصفیه خانه‌های کوچک داخلی فعال و اگر این اتفاق رخ دهد رودخانه کشف رود پارک جنگلی بزرگی می‌شود.
انتهای پیام // ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.