کشف ۵۱۸ تن موادغذایی فاسد و تاریخ گذشته در کشور

مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت از کشف بیش از ۵۱۸ تن موادغذایی فاسد در بازرسی‌های بهداشت محیطی این برنامه از اول اسفند تاکنون خبرداد.

سیدرضا غلامی مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت و گو خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه ۲هزار و ۵۰۰ اکیپ در برنامه سلامت نوروزی تا نیمه فروردین بر امور بهداشتی نظارت می‌کنند، گفت: در ایام تعطیل نیز ۷۵۰ اکیپ بر مراکز ارائه موادغذایی، اماکن عمومی مانند هتل ها، رستوران‌های بین راهی، و سامانه‌های آب رسانی نظارت دارند.

وی تعداد بازرسی بهداشت محیطی از ابتدای اسفند تا به امروز را ۳۴۷ هزار و ۵۹۸ مورد عنوان کرد و افزود: ۲۵۸ هزار و ۲۴۱ مورد از بازرسی‌ها از مراکز حساس تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی با هدف کنترل بهداشت فردی و مواد غذایی بوده است.

غلامی با اشاره به بازرسی‌های بهداشت محیطی از اماکن گفت: تاکنون ۶۲۰ هزار و ۶۳ مورد از اماکن عمومی مثل هتل‌ها و مراکز اقامتی و آرایشگاه‌ها و ۷ هزار و ۹۵ بازرسی بهداشتی از اماکن بین راهی در برنامه سلامت نوروزی بازرسی شده و اکیپ‌های بهداشت محیط از ۴ هزار و ۴۸۳ قلیان سرا به منظور کنترل دخانیات بازرسی انجام داده اند.

مسئول برنامه سلامت نوروزی وزارت بهداشت یکی از موضوعات مهم را سلامت آب‌های آشامیدنی معرفی کرد و افزود: در برنامه سلامت نوروزی ۱۵ هزار و ۷۱۶ بازرسی از سامانه آبرسانی و ۲۲۴ هزار و ۸۸۲ مورد از کلرسنجی سامانه‌های آبرسانی به منظور اندازه گیری مقدار کلر باقی مانده صورت گرفته است.

غلامی عنوان کرد: تاکنون در مجموع هزار و ۲۷۱ مورد از اماکن متخلف پلمپ شده و ۵ هزار و ۸۶۸ مورد به مراجع قضایی معرفی شدند، همچنین بیش از ۵۱۸ تن موادغذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شده اند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار