اسد: آمریکا بدون مشورت با ما، به مواضع داعش حمله کرده است/ از لحاظ عملی امکان همکاری با ترامپ را مشاهده نمی‌کنم

رئیس‌جمهور سوریه گفت آمریکا بدون مشورت با دمشق به مواضع داعش حمله کرده است که این اقدام غیرقانونی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه خبری المیادین اعلام کرد بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، گفته است: «با واشنگتن هیچ ارتباط رسمی نداریم و آمریکا بدون مشورت با ما به مواضع داعش حمله کرده است که این عمل غیرقانونی است.»

وی در مصاحبه با رسانه‌های چینی -که دفتر ریاست جمهوری سوریه آن را منتشر کرد- اعلام کرد انتظار ندارد مذاکرات ژنو نتیجه‌ای در بر داشته باشد، «اما این یک گام است و این راهی طولانی خواهد بود.»

اسد در پاسخ به پرسشی درباره نظامیان آمریکایی در شهر منبج در شمال سوریه گفت نظامیانی که بدون اجازه دولت سوریه به این کشور بیاید،‌ «متجاوز» هستند.

رئیس جمهور سوریه اعلام کرد: «بحران سوریه باید بر دو پایه موازی نبرد با تروریست‌ها و گفت و گو حل و فصل شود.» باید «با تروریست ها جنگید» و در گفتگو برای حل و فصل بحران سوریه مشارکت کرد.

اسد در ادامه مصاحبه با رسانه‌های چین اعلام کرد نظام سیاسی آینده سوریه به سوری‌ها بستگی دارد و «همه‌پرسی در خصوص آنچه آن‌ها می خواهند» وجود خواهد داشت.

وی اعلام کرد «از لحاظ نظری» امکان همکاری با دونالد را مشاهده می‌کند، اما «از لحاظ عملی هنوز نه».

رئیس جمهور سوریه در ادامه اعلام کرد نظامیان سوری به شهر رقه، که در اشغال گروه تروریستی داعش است، « بسیار نزدیک » هستند و گفت: این «یک اولویت» برای ماست.

اسد در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: دولت سوریه با دستگاه اطلاعاتی چین در خصوص تروریست‌های اویغور در سوریه «همکاری بسیار مهمی» دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار