شهرکرد؛

افتتاح ۱۴ پروژه بهسازی و ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا

همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز بزرگداشت شهدا، ۱۴ پروژه بهسازی و ساماندهی گلزارهای شهدای چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) و روز بزرگداشت شهدا و در همایش تجلیل از مادران و همسران شهدا با حضور استاندار و مسئولان استانی در شهرکرد، ۱۴ پروژه بهسازی و ساماندهی گلزار مطهر شهدای چهارمحال و بختیاری به صورت نمادین به بهره برداری رسید.

این پروژه‌ها شامل گلزار شهدای نافچ با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و گلزار شهدای دستگرد امامزاده با اعتبار یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال در شهرستان شهرکرد، گلزار شهدای آب گلوار با اعتبار ۱۲۰ میلیون ریال، گلزار شهدای جوی سیب با اعتبار ۱۶۰ میلیون ریال و گلزار شهدای بهشت آباد با اعتبار ۱۶۰ میلیون ریال در شهرستان اردل و گلزار شهدای چلوان با اعتبار ۱۰۰ میلیون ریال در شهرستان سامان بود.

همچنین گلزار شهدای کران با اعتبار یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال در شهرستان فارسان، گلزار شهدای حمزه آباد با اعتبار ۱۵۰ میلیون ریال، گلزار شهدای فاضل آباد با اعتبار ۱۳۰ میلیون ریال، گلزار شهدای کچوز با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال و گلزار شهدای چمن گلی با اعتبار ۱۵۰ میلیون ریال در شهرستان کوهرنگ و گلزارهای شهدای شاهقریه و شیرانی با اعتبار یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال در شهرستان لردگان و گلزار شهدای دستنا با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در شهرستان کیار از دیگر طرح های بهره برداری شده در این برنامه می باشد.
 
گفتنی است: مجموع اعتبارات هزینه شده برای بهسازی و ساماندهی این ۱۴ گلزار شهدا، ۱۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال می‌باشد.

استان چهارمحال و بختیاری دارای ۲۸۱ گلزار شهدا می‌باشد که ۱۲۶ گلزار از این تعداد ساماندهی شده، ۲۱ گلزار در دست ساماندهی و مابقی ساماندهی نشده است.

۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) به عنوان «روز بزرگداشت شهدا» و ۱۳ جمادی الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین (س) مادر گرامی حضرت ابوالفضل العباس (ع) به عنوان «روز تکریم مادران و همسران شهدا» نامگذاری گردیده است.

‎انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.