کرمان؛

توزیع 50 تنورگازی به منطور جلوگیری از قطع درختان

رئیس اداره منابع طبیعی ریگان گفت: 50 تنور گازی به منظور جایگزینی سوخت های فسیلی در این شهرستان توزیع شد.

توزیع 50 تنورگازی به منطور جلوگیری از قطع درختان در ریگانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  بهزاد بارانی  رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان گفت: با هدف تغییر الگوی مصرف سوخت، جلوگیری از بوته‌کنی، عدم تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی و همچنین استفاده از سوخت پاک، 50 عدد اجاق گاز، کپسول گاز و تنور گازی به صورت رایگان میان واجدان شرایط در روستاهای ریگان توزیع شد.

وی افزود: با توجه به راه‌اندازی صندوق‌های خرد روستایی در شهرستان  ریگان، این تعداد تنور گازی برای اشتغال‌زایی و معیشت، میان افراد نیارمند این صندوق‌ها توزیع شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان ابراز داشت‌: عرصه‌های منابع طبیعی شهرستان ریگان به ویژه جنگل‌های «کَهور» منحصر به فرد ایرانی و جنگل دست کاشت «گَز» از مهمترین کمربندهای سبز حفاظتی هستند.

بارانی ادامه داد: این عرصه‌های طبیعی از پیشروی کانون‌های فرسایش بادی به سمت مزارع کشاورزی و داخل شهر جلوگیری می‌کنند و نیاز به توجه جدی دارند‌.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بهترین مراتع در مناطق کوهستانی شهرستان ریگان قرار دارند، حمایت‌های جدی باید برای نگهداری این مناطق صورت گیرد.

بارانی تصریح کرد: جنگل کَهور منحصر به فرد ایرانی در شهرستان ریگان بیش از ۲۰۰ روستا و حوزه شهر را از هجوم شن‌های روان نجات می‌دهد‌.

وی ‌بیان داشت: برخی افراد به ویژه روستاییان که از گاز بهره‌مند نیستند، برای پخت نان و دیگر احتیاجات خود مجبور به استفاده از سوخت‌های فسیلی و هیزم می‌شوند که ضربه بزرگی به مراتع ریگان وارد می‌کند.

شهرستان ریگان کانون بحران ریزگردها در جنوب شرق کشور است.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار